Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

Καλή σχολική χρονιά σε όλους

Μία μοναδική εμπειρία θα ζήσουν φέτος οι 1,5 εκατ. μαθητές. Την ημέρα του αγιασμού δεν θα χρειαστεί να πάρουν μαζί τους τις σάκες τους, για να κουβαλήσουν τα βιβλία, γιατί δεν θα έχουν φτάσει. Και μάλλον θα κάνουν πολύ καιρό να τα δουν, αφού οι δυσοίωνες προβλέψεις κάνουν λόγο ακόμη και για Χριστούγεννα. Μέχρι τότε θα πρέπει να διαβάζουν από το ίντερνετ, τα dvd και τις φωτοτυπίες. Τώρα, εάν δεν έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι ή το σχολείο δεν έχει λεφτά για φωτοτυπίες, δεν πειράζει, κάποια λύση θα βρεθεί».
Εφημερίδα «Μακεδονία»

Ότι τα σχολεία ξεκινούν αύριο χωρίς βιβλία δεν είναι γραφειοκρατικό λάθος.
Το είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός στην περσινή του ομιλία στη ΔΕΘ. Διαβάζουμε επί λέξει στο κείμενο της ομιλίας του Πρωθυπουργού από την περσινή ΔΕΘ τον Σεπτέμβρη του 2010 όπως είναι δημοσιευμένο στην ιστοσελίδα των εκπαιδευτικών www.alfavita.gr
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=9239
[Το 2011 πρέπει, μπορεί και θα είναι η χρονιά των αλλαγών στην παιδεία. Στους δείκτες σχολείων, η Ελλάδα βρίσκεται στην 28η θέση στις κατατάξεις 30 χωρών του ΟΟΣΑ, σε επίπεδα μαθηματικών και ανάγνωσης, δηλαδή τρίτη από το τέλος. Πάνω από 25% των παιδιών μας έχουν το χαμηλότερο επίπεδο επάρκειας. Χρειάζεται να φύγουμε από τη σημερινή αντίληψη, τις σημερινές δομές του σχολείου μας, να φύγουμε από την παπαγαλία και να πάμε στην κριτική σκέψη. Μια αλλαγή, που ξεκινά από την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο σκέπτεται και μαθαίνει η νέα γενιά.
Να απελευθερώσουμε και τον καθηγητή και τον μαθητή από την ανούσια απόκτηση πληροφορίας και να τους κάνουμε δημιουργούς στην τάξη και στο πανεπιστήμιο.

Πρώτο βήμα: η Ελλάδα να πρωτοστατήσει, να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο, που θα έχει όλο το διδακτικό υλικό στο διαδίκτυο - διδακτικά βιβλία, εγχειρίδια, μαθήματα, σημειώσεις, διαλέξεις. Και μετά, αυτή η πρώτη ύλη, η πληροφορία, ο πηλός, θα μπορεί να είναι η κοινοκτημοσύνη όλων - του καθηγητή, του μαθητή και πολλών άλλων. Σήμερα, είδα Τμήμα του ΑΠΘ να έχει ακόμα και πειράματα, τα οποία μπορεί να κάνει ο φοιτητής από το σπίτι του, συνδεόμενος διαδικτυακά με το πανεπιστήμιο. Έχω ήδη μιλήσει με την Ζώνη Καινοτομίας της Θεσσαλονίκης, όπως και με διεθνείς εταιρείες, για να γίνει η Ελλάδα πρότυπο σε παγκόσμιο επίπεδο. Όχι μόνο θα δώσουμε πρόσβαση σε ποιοτική γνώση σε απομακρυσμένες περιοχές, ή στην Διασπορά, ή σε άτομα με αναπηρία, ή δεύτερες ευκαιρίες για τόσους ανθρώπους, να αποκτήσουν ελληνικό απολυτήριο Λυκείου ή πανεπιστημιακό πτυχίο, αλλά θα υπάρχει πολύτιμη γνώση δια βίου για όλους.
Θα δώσουμε σταδιακά στον μαθητή και στο σχολείο, αλλά και στον φοιτητή, τη δυνατότητα να ακολουθούν τον δικό τους ιδιαίτερο δρόμο προς την γνώση, χωρίς βαριά αναλυτικά προγράμματα που κουράζουν, αλλά με στόχους μάθησης ανά έτος και βαθμίδα. Ο δάσκαλος, αλλά και ο γονιός, θα ξέρουν τι πρέπει να ξέρει ο μαθητής στο τέλος της χρονιάς - και όχι αν βγήκε απλώς η διδακτέα ύλη. Δεύτερο βήμα: το άνοιγμα του σχολείου και του πανεπιστημίου στην κοινωνία και τον πολιτισμό.]
Το είχε εξαγγείλει λοιπόν ο ανεκδιήγητος πρωθυπουργός από το Σεπτέμβρη του 2010 και ύπουλα το προώθησε με κάθε δόλιο μέσο η δειλή και αδίστακτη υπουργός παιδείας ανακατώνοντας τους πάντες για να θολώσει τα νερά αλλά να δημιουργήσει έτσι τετελεσμένο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου