Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Αυτοκινητόδρομοι: Φιέστα… κι άσ’ τα

Από την επικοινωνιακή προπαγάνδα του Απριλίου στην πραγματικότητα. Τα έργα δεν πρόκειται να ξεκινήσουν νωρίτερα από το φθινόπωρο καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει δώσει έγκριση στη συμφωνία Δημοσίου-εργολάβων.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ εξαπέλυσε ευθεία επίθεση στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο χαρακτήρισε δημοπρατήριο χωρίς τιμές εκκίνησης» προσθέτοντας ότι πάσχει από έλλειψη διαφάνειας και σχεδίου
Της Χαράς Τζαναβάρα από ΕφΣυν
gedcvtFile
Δεν έχει δοθεί έως τώρα η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συμφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και τους εργολάβους των αυτοκινητόδρομων, που είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση με διθυραμβικούς τόνους στις αρχές Απριλίου.

Ο Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας χθες στο συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου, ανέφερε ότι αναμένεται η τελική έγκριση του χρηματοδοτικού σκέλους από τις Βρυξέλλες και ότι υπολογίζει πως οι νέες συμβάσεις που θα επιτρέψουν την επανεκκίνηση των έργων θα κατατεθούν για έγκριση από τη Βουλή μέσα στο καλοκαίρι.

Μίλησε για κατ” αρχήν συμφωνία με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες που δανειοδοτούν τα έργα, παρόλο που εμμέσως δεν απέκλεισε αποχωρήσεις, δεδομένου ότι ανάμεσά τους περιλαμβάνονται ισπανικά, ιρλανδικά και πορτογαλικά πιστωτικά ιδρύματα. Αποκάλυψε μάλιστα ότι το ενδεχόμενο χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ και το δάνειο που έχει εξασφαλίσει η χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

«Τα οφέλη από τα έργα στον τομέα της ανάπτυξης είναι τεράστια», τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης και μίλησε πάλι για 25.000 νέες θέσεις εργασίας και εισροές στην εθνική οικονομία που ανέρχονται στο 2% του ΑΕΠ. Προς το παρόν, αποδέχτηκε ότι λειτουργούν λίγα εργοτάξια στην Κορίνθου-Πατρών και στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί, ενώ προέβλεψε ότι σύντομα θα έρθει η επανεκκίνηση των έργων στο τμήμα Αντίρριο-Ιωάννινα και στον Ε-65, τον νέο αυτοκινητόδρομο στη δυτική Θεσσαλία.

Δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη

Στο περιθώριο του συνεδρίου, εκπρόσωποι των εργολάβων επιβεβαίωσαν ότι δεν έχουν γίνει νέες προσλήψεις και ότι τα έργα στην ουσία θα ξεκινήσουν από το φθινόπωρο, με 1.500-2.000 νέες θέσεις εργασίας για κάθε αυτοκινητόδρομο.


Ο αναπληρωτής υπουργός, Σταύρος Καλογιάννης, ανακοίνωσε ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2012 υπογράφηκαν συμβάσεις για 40 έργα, συνολικού προϋπολογισμού ενός δισ. ευρώ, ενώ από τις αρχές του χρόνου έχουν δημοπρατηθεί άλλα 20 έργα ύψους 2 δισ. ευρώ.

Την εξαίρεση των αναπτυξιακών έργων από το Μνημόνιο ζήτησε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Χρήστος Σπίρτζης, και ανακοίνωσε τη δημιουργία Παρατηρητηρίου μέσα από το οποίο οι πολίτες θα ενημερώνονται για την πορεία και κυρίως το κόστος των έργων στους αυτοκινητόδρομους. Εξαπέλυσε ευθεία επίθεση στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο χαρακτήρισε «δημοπρατήριο χωρίς τιμές εκκίνησης», προσθέτοντας ότι πάσχει από έλλειψη διαφάνειας και σχεδίου για τα έσοδα και τα οφέλη για το Δημόσιο. Παρουσία του προέδρου του Ταμείου, επικέντρωσε τα βέλη του στα προγράμματα εκποίησης των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ και του Ελληνικού.

Ο Στέλιος Σταυρίδης, από την πλευρά του, υποστήριξε ότι αρκεί η παρουσία μιας ρυθμιστικής αρχής για να διασφαλιστεί ο έλεγχος των τιμών στην περίπτωση του φυσικού αερίου. Μίλησε αόριστα για μικροσυμφέροντα που εμποδίζουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και υποστήριξε ότι θα εξασφαλίσει αύξηση 1% στο ΑΕΠ σε ετήσια βάση και 30-40.000 θέσεις εργασίας. Αποκαλυπτικός ήταν ως προς τα αναμενόμενα έσοδα από την εκποίηση των ακινήτων του Δημοσίου, ομολογώντας ότι «η αγορά καθορίζει τις τιμές»!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου