Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου 2013

Η “λευκή νύχτα” των αφεντικών είναι το “μαύρο” στις ζωές των εργατών

ανακοίνωση ΣΥΒΧΑ, η ανακοίνωση του Συλλόγου σε .pdf

WhiteNightsΖΗΤΩ Η “ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ” (;)
ή αλλιώς πώς θα καταλήξουμε να ΜΗ λέμε:
ΖΗΤΩ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΜΑΣ ΤΟ ΧΑΛΙ!
Όλα τα είχαμε στον κόσμο των εμπορικών καταστημάτων, στον κόσμο των λουσάτων βιτρινών, που πίσω τους κρύβεται -πλέον όχι και τόσο επιμελώς- ένα από τα σύγχρονα εργασιακά κάτεργα όπου η εκμετάλλευση και η καταπίεση των εργαζομένων ολοένα και οξύνεται: απολύσεις, μισθοί πείνας, (αλλά και) απλήρωτη εργασία ακόμα και για πολλούς μήνες, ελαστικά ωράρια, απλήρωτες υπερωρίες, δουλειά ακόμα και τις Κυριακές, εργοδοτική τρομοκρατία, ατομικές συμβάσεις…
Έχουμε τώρα και μια νέα “φαεινή” ιδέα του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και του Καμίνη:
Δουλειά μέχρι της 11 το βράδυ στις 28 Δεκέμβρη (…και βλέπουμε και για πιο αργά ή και για πιο πολλές μέρες ή γιατί όχι και μόνιμα στη συνέχεια, άλλωστε πάντα θα υπάρχουν αφορμές για “φιέστες”).
Πρόκειται για μια ακόμα μεθόδευση προς όφελος της αγοράς, για τα κέρδη των ντόπιων και ξένων μεγαλεμπόρων, των αλυσίδων, των πολυεθνικών του εμπορίου και των αφεντικών.
Για μια ακόμη μεθόδευση που προστίθεται στο ποδοπάτημα των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζομένων. Κάτι που μόνο ως έκτακτο δεν μπορεί να ειδωθεί. Ίσα-ίσα, η 7ήμερη επί 24ώρου βάσεως (κακοπληρωμένης και επισφαλούς) εργασίας για όλους δεν ακούγεται πλέον ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Ήδη συνάδελφοί μας δούλευαν καθημερινά (και για 2 Κυριακές) επί 15 μέρες χωρίς ρεπό για 12 ώρες! Και αυτό αξίζει να το αναλογιστεί ο κάθε εργαζόμενος ή άνεργος, νεολαίος ή και μεγαλύτερος που ως “καταναλωτής” εισέρχεται στα καταστήματα κατά τις ώρες των ξεχειλωμένων ωραρίων μας ή και τις Κυριακές!
Στοχεύει στη δημιουργία ενός μοντέλου ανθρώπου-μηχανής, πιστού στο δόγμα “δούλευε-κατανάλωνε”. Κάτι που δεν είναι καινούργιο, αφού πάντοτε αυτό ήταν ο στόχος των “από πάνω”. Ωστόσο, τον καιρό της όξυνσης της φτώχειας και των στερήσεων, είναι τουλάχιστον προκλητικό όταν υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν την δυνατότητα να καλύψουν στοιχειωδώς τις βασικές τους ανάγκες με αποτέλεσμα να οδηγούνται ακόμα και στο θάνατο, στο όνομα του κέρδους και της αγοράς να συνεχίζεται η λεηλασία στις ζωές μας.
Όσο για τα ψέματά τους, ότι δήθεν με τέτοιου είδους μέτρα (όπως απελευθερωμένα ωράρια και δουλειά τις Κυριακές) θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας, σας διαβεβαιώνουμε ότι δουλεύουμε, οι ίδιοι, περισσότερο και απλήρωτοι από πάνω. Όσο για την περιβόητη ανάπτυξη, αυτή μπορεί και να έρθει, αλλά σίγουρα ως οδοστρωτήρας πάνω από τις ζωές όλων μας!
ΔΕ ΜΑΣ ΛΕΙΠΟΥΝ ΟΙ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΨΩΝΙΣΟΥΜΕ,
ΜΑΣ ΛΕΙΠΟΥΝ ΤΑ ΦΡΑΓΚΑ & ΟΙ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ
Με κάποια πράγματα της ζωής μας, ιδίως όταν όλα είναι ξεκάθαρα μπροστά μας, δε χωράνε ούτε αστεία, ούτε τα “δε βαριέσαι” και τα “σιγά μην αλλάξουμε εμείς τον κόσμο” (κι αυτό πρέπει να το έχουμε όλοι ξεκάθαρο και ως αντίληψη για τις ίδιες μας τις ζωές):
Η “ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ” ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ
ΕΙΝΑΙ ΤΟ “ΜΑΥΡΟ” ΣΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ
Είναι ανάγκη όλοι εμείς οι “από κάτω” αυτού του άδικου κόσμου να σκεφτόμαστε και να πράττουμε ως ακριβώς αυτό που είμαστε: ως εργαζόμενοι, ως άνθρωποι με δικαιώματα και αξιοπρέπεια, ως οι παραγωγοί του πλούτου που υπάρχει γύρω μας, που αν οργανωθούμε βασιζόμενοι στις δικές μας δυνάμεις και μέσα από τους συλλογικούς μας αγώνες και την ταξική αλληλεγγύη μπορούμε να φέρουμε τα πάνω-κάτω.
Και αν μας βλέπετε τώρα ως τους “θλιμμένους” στη “γιορτή”, εμείς απλώς σας μεταφέρουμε την πραγματικότητα που βιώνουμε και θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η γιορτή του αγώνα και της αξιοπρέπειας, η γιορτή για την επικράτηση των εργατικών συμφερόντων, θα είναι ένα συνεχές γλέντι για την τάξη μας, μια πραγματική ΦΙΕΣΤΑ με ίσως λιγότερα λαμπιόνια, αλλά για όλους (χμ… ίσως όχι και για τους δυνάστες του σήμερα) και με κάπως πιο αληθινά χαμόγελα και νοήματα!
Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου Χάρτου Αττικής bookworker.wordpress.com

Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2013

Eric J. Hobsbawm – Πόλεις κι Εξεγέρσεις

Το είδαμε στο kompreser αναδημοσίευση από πρακτορείο rioters
κατεβάστε το pdf εδώ

Οτιδήποτε άλλο κι αν είναι μια πόλη, είναι την ίδια στιγμή ο τόπος που κατοικεί ένας συγκεντρωμένος πληθυσμός φτωχών ανθρώπων, και στις περισσότερες περιπτώσεις, ο χώρος μιας πολιτικής εξουσίας που επηρεάζει τις ζωές τους. Ιστορικά, ένα από τα πράγματα που οι πληθυσμοί των πόλεων έκαναν γι’ αυτό, ήταν να διαδηλώνουν, να κάνουν ταραχές ή εξεγέρσεις, ή να εξασκούν εν πάσει περιπτώσει μια άμεση πίεση στις αρχές που συμβαίνει να δρουν στην εμβέλειά τους. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για τους κατοίκους μιας πόλης εάν η εξουσιαστική αρχή της πόλης είναι τοπική, ή αν σε άλλες περιπτώσεις είναι ευρύτερη, εθνική, ή ακόμα και παγκόσμια. Ωστόσο, κάτι που επηρεάζει τους υπολογισμούς τόσο των αρχών όσο και των πολιτικών κινημάτων που θέλουν ν’ ανατρέψουν καθεστώτα, είναι εάν οι πόλεις είναι πρωτεύουσες (ή -κάτι που έχει ανάλογη σημασία- ανεξάρτητες πόλεις-κράτη), ή έδρες γιγαντιαίων εθνικών ή πολυεθνικών οργανισμών, καθώς εάν είναι, οι αστικές ταραχές κι εξεγέρσεις μπορούν να πάρουν πολύ πιο δυναμική τροπή απ’ ότι αν η αρχή της πόλης είναι απλά τοπική.
Το θέμα αυτού του άρθρου είναι το πώς η δομή των πόλεων έχει επηρεάσει λαϊκά κινήματα αυτού του είδους, και αντιστρόφως, τί επίδραση είχε ο φόβος τέτοιων κινημάτων στην αστική πολεοδομία. Το πρώτο σημείο είναι πολύ πιο γενικό από το δεύτερο. Λαϊκές ταραχές, εξεγέρσεις και διαδηλώσεις, είναι ένα σχεδόν παγκόσμιο φαινόμενο των πόλεων, κι όπως ξέρουμε τώρα, συμβαίνει πλέον ακόμα και στις πιο ευημερούσες μητροπόλεις του ανεπτυγμένου κόσμου. Από την άλλη, ο φόβος τέτοιων επεισοδίων είναι αδιάλειπτος. Μπορεί να θεωρηθεί δεδομένος, ως αναμφίβολη παράμετρος της ύπαρξης των πόλεων, με την μορφή που είχε στις περισσότερες προ-βιομηχανικές πόλεις, ή με την μορφή των αναταραχών που ξεσπούν περιοδικά και σβήνουν χωρίς να παράγουν κάποιο σημαντικό αποτέλεσμα στη δομή της εξουσίας. Μπορεί να υποτιμηθεί, σε περίπτωση που δεν υπάρχουν ταραχές ή εξεγέρσεις για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, ή επειδή παρέχονται θεσμικές εναλλακτικές σ’ αυτές, όπως οι μηχανισμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι εκλογές. Υπάρχουν άλλωστε, πλέον, ελάχιστες διαρκώς ταραχώδεις πόλεις. Ακόμα και το Παλέρμο, που πιθανώς κατέχει το πανευρωπαϊκό ρεκόρ με 12 εξεγέρσεις μεταξύ του 1512 και του 1866, μετρά μακροχρόνιες περιόδους που ο πληθυσμός του έμεινε σχετικά ήσυχος. Απ’ την άλλη, απ’ τη στιγμή που οι αρχές θα πάρουν απόφαση να μεταβάλλουν την πολεοδομική δομή λόγω της πολιτικής νευρικότητας, τα αποτελέσματα είναι πιο πιθανό να είναι αισθητά και μακροχρόνια, όπως οι λεωφόροι του Παρισιού.
Η αποτελεσματικότητα της ταραχής ή της εξέγερσης εξαρτάται από τρεις όψεις του πολεοδομικού σχεδιασμού: πόσο εύκολα μπορούν να κινητοποιηθούν οι φτωχοί, πόσο ευάλωττα απέναντί τους είναι τα κέντρα εξουσίας, και πόσο εύκολα μπορούν να κατασταλλούν. Αυτές καθορίζονται εν μέρει από κοινωνιολογικούς, πολεοδομικούς και τεχνολογικούς παράγοντες, ωστόσο οι τρεις αυτοί δεν είναι πάντοτε διακριτοί. Για παράδειγμα, η εμπειρία δείχνει ότι μεταξύ των μορφών των αστικών συγκοινωνιών, τα τραμ, τόσο στην Καλκούττα όσο και στη Βαρκελώνη, είναι εξαιρετικά βολικά για τους εξεγερμένους. Εν μέρει λόγω μιας αύξησης των τιμών των εισητηρίων, που τείνει να επιρρεάζει ταυτόχρονα όλους τους φτωχούς, αποτελούν έναν πολύ φυσικό καταλύτη της αναταραχής, εν μέρει επειδή αυτά τα μεγάλα και προσδεδεμένα στην τροχιά τους οχήματα, όταν καούν ή αναποδογυριστούν, μπορούν να μπλοκάρουν έναν δρόμο και να διαταράξουν την κυκλοφορία πολύ εύκολα. Τα λεωφορία δε φαίνεται να παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο στις ταραχές, ενώ οι υπόγειοι συρμοί φαίνεται να είναι ολοκληρωτικά άσχετοι (εκτός απ’ την μεταφορά των εξεγερμένων), τα αυτοκίνητα απ’ την μεριά τους, μπορούν να χρησιμοποιηθούν κάλλιστα ως αυτοσχέδια εμπόδια ή οδοφράγματα, ωστόσο, κρίνοντας απ’ τις πρόσφατες εμπειρίες του Παρισιού, χωρίς μεγάλη αποτελεσματικότητα. Εδώ η διαφορά είναι καθαρά τεχνολογική.

Κινητοποιήσεις ενάντια στο ξεπούλημα του «Αστέρα» Βουλιαγμένης

Ερήμην του Δήμου και των κατοίκων της περιοχής, εν κρυπτώ, προωθείται η εκποίηση ολόκληρης της χερσονήσου του «Αστέρα».
Σύμ­φω­να με το προ­ω­θού­με­νο ει­δι­κό χω­ρο­τα­ξι­κό σχέ­διο, το με­γα­λύ­τε­ρο τμήμα των 3 ξε­νο­δο­χεί­ων πρό­κει­ται να κα­τε­δα­φι­στεί για να ανε­γερ­θούν 39.500 τμ πο­λυ­τε­λών κα­τοι­κιών, που θα κα­λύ­πτουν ένα πολύ με­γά­λο τμήμα της συ­νο­λι­κής έκτα­σης! Με σκαν­δα­λώ­δη και αντι­συ­νταγ­μα­τι­κό τρόπο και αφού προ­ε­τοι­μά­στη­κε το έδα­φος με με­θο­δεύ­σεις της μνη­μο­νια­κής κυ­βέρ­νη­σης, ξε­που­λιού­νται δα­σι­κές εκτά­σεις, αρ­χαιο­λο­γι­κοί χώροι, 18.000μ αι­για­λού και πε­ριο­χές χα­ρα­κτη­ρι­σμέ­νες ως πε­ριο­χές απο­λύ­του προ­στα­σί­ας με το ΠΔ 254/04. Πε­ριο­χές που είναι δη­μό­σια και προ­στα­τευό­με­νη πε­ριου­σία και κατά συ­νέ­πεια δεν μπο­ρούν να πε­ριέλ­θουν στο ΤΑΙ­ΠΕΔ και να εκ­ποι­η­θούν.

Η πε­ρι­βαλ­λο­ντι­κή κα­τα­στρο­φή που θα επέλ­θει είναι τε­ρά­στια. Ταυ­τό­χρο­να, ακόμη και ο δρό­μος θα γίνει ιδιω­τι­κός, ενώ οι επεν­δυ­τές θα ελέγ­χουν κατά βού­λη­ση (και ένα­ντι τι­μή­μα­τος) την πρό­σβα­ση στους αρ­χαιο­λο­γι­κούς χώ­ρους και τη θά­λασ­σα! Στό­χος τους είναι να δη­μιουρ­γη­θεί ένα γκέτο πλου­σί­ων, ενώ πα­ράλ­λη­λα οι υπό­λοι­ποι πο­λί­τες, με τα βά­ναυ­σα μέτρα που τους επι­βάλ­λο­νται, θα φτω­χο­ποιού­νται και θα απο­κό­πτο­νται από τις φυ­σι­κές ομορ­φιές του τόπου τους.

Οι λόγοι δη­μο­σί­ου συμ­φέ­ρο­ντος που επι­κα­λεί­ται  η κυ­βέρ­νη­ση, δεν είναι παρά ένα πρό­σχη­μα. Πόσω μάλ­λον που η χερ­σό­νη­σος στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα χα­ρί­ζε­ται στους «επεν­δυ­τές», εφό­σον εκ­ποιεί­ται ένα­ντι εξευ­τε­λι­στι­κού τι­μή­μα­τος για το Δη­μό­σιο. Εξ άλλου, σύμ­φω­να με τους μνη­μο­νια­κούς νό­μους που έχει θε­σπί­σει, θα πα­ρέ­χει, στους νέους ιδιο­κτή­τες, σκαν­δα­λώ­δεις φο­ρο­λο­γι­κές ελα­φρύν­σεις και μειω­μέ­να δη­μο­τι­κά τέλη! Στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα πρό­κει­ται για “απο­ε­πέν­δυ­ση”, γιατί, με την ανέ­γερ­ση κα­τοι­κιών, εκα­το­ντά­δες ερ­γα­ζό­με­νοι στο ξε­νο­δο­χείο θα οδη­γη­θούν στην από­λυ­ση.

Η μνη­μο­νια­κή κυ­βέρ­νη­ση και οι το­πο­τη­ρη­τές της στε­ρού­νται πα­ντε­λώς επι­χει­ρη­μά­των. Δεν είναι τυ­χαίο ότι, στη συ­νε­δρί­α­ση του Πε­ρι­φε­ρεια­κού Συμ­βου­λί­ου Ατ­τι­κής για την γνω­μο­δό­τη­ση επί της σχε­τι­κής με­λέ­της πε­ρι­βαλ­λο­ντι­κών επι­πτώ­σε­ων, επι­στρα­τεύ­θη­καν τα πιό σκλη­ρά μέσα, όπως προ­πη­λα­κι­σμοί, ύβρεις κατά των πα­ρευ­ρι­σκό­με­νων δη­μο­τών και συλ­λο­γι­κο­τή­των της Βά­ρης-Βού­λας-Βου­λιαγ­μέ­νης και πρα­ξι­κο­πη­μα­τι­κές δια­δι­κα­σί­ες, που στη συ­νέ­χεια αναί­σχυ­ντα δια­στρε­βλώ­θη­καν από τον ίδιο τον Πε­ρι­φε­ρειάρ­χη και τα ΜΜΕ.

Η μα­ζι­κή αντί­δρα­ση όλων των πο­λι­τών, ιδιαί­τε­ρα των πα­ρα­λια­κών δήμων και των νο­τί­ων προ­α­στεί­ων της Αθή­νας, θα είναι το ανά­χω­μα πάνω στο οποίο θα σκο­ντά­ψουν για να ναυα­γή­σουν τε­λι­κά οι λη­στρι­κές επι­διώ­ξεις των με­γά­λων ξένων οι­κο­νο­μι­κών συμ­φε­ρό­ντων και των ντό­πιων συ­νερ­γα­τών τους.

Όλες οι συλ­λο­γι­κό­τη­τες και οι φο­ρείς του Δήμου Βά­ρης-Βού­λας-Βου­λιαγ­μέ­νης διεκ­δι­κούν την πε­ριο­χή της χερ­σο­νή­σου του «Αστέ­ρα», όλων των πα­ρα­λιών και των δα­σι­κών εκτά­σε­ων, σαν ελεύ­θε­ρους δη­μό­σιους χώ­ρους - συλ­λο­γι­κή πε­ριου­σία του λαού, με ανε­μπό­δι­στη χρήση και πρό­σβα­ση σε όλους, για ανα­ψυ­χή, ξε­κού­ρα­ση και ήπια αθλη­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα.

Η συνταξιοδότηση μηχανικών, δικηγόρων, ιατρών

Αναδημοσίευση από ΕφΣυν

Οταν φτάσουν 67 ετών και εφόσον έχουν ασφαλιστεί για τουλάχιστον 15 χρόνια μπορούν να συνταξιοδοτηθούν όσοι γιατροί, πολιτικοί μηχανικοί και δικηγόροι ασφαλίζονται στο Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ). Ωστόσο, υπάρχουν διατάξεις που δίνουν διαβατήριο για τη σύνταξη νωρίτερα…

Με βάση, λοιπόν, το συνταξιοδοτικό καθεστώς, όσον αφορά τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες, τα ταμεία των οποίων έχουν ενταχθεί στο ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΑΥ, Ταμείο Ασφάλισης Νομικών), ισχύουν ανάλογα με τον χρόνο που πρώτη φορά ασφαλίστηκε κάποιος τα εξής:

Ασφαλισμένοι μέχρι 31/12/1992 (παλαιοί ασφαλισμένοι)

Α. Συνταξιοδότηση με 37ετία. Οι ασφαλισμένοι που μέχρι 31/12/2010 είχαν συμπληρώσει 37 έτη πραγματικής ασφάλισης σε φορείς αυτοαπασχολούμενων συνταξιοδοτούνται ακόμη και σήμερα χωρίς όριο ηλικίας.

Β. Συνταξιοδότηση με 35ετία. Οι ασφαλισμένοι (άνδρες και γυναίκες) που συμπλήρωσαν ή συμπληρώνουν 35 έτη ασφάλισης μέχρι 31/12/2012, διατηρούν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν με τη συμπλήρωση 35 (όσοι τα συμπλήρωσαν το 2010) ή 36 (αν τα συμπλήρωσαν το 2011) ή 37 (αν συμπληρώθηκαν το 2012) ετών ασφάλισης κατά περίπτωση, και του 60ού έτους της ηλικίας οι άνδρες και του 58ου ή του 59ου έτους οι γυναίκες. Αναλυτικότερα με βάση ωστόσο την κείμενη νομοθεσία ορίζεται ότι «όπου από τη νοµοθεσία των τοµέων κύριας σύνταξης του Ενιαίου Ταµείου Ασφάλισης Αυτοαπασχολουµένων (ΕΤΑΑ) προβλέπεται συνταξιοδότηση λόγω γήρατος σε ηλικία 60 ετών µε 35 έτη ασφάλισης, ο χρόνος αυτός ανακαθορίζεται για το έτος 2011, 36 έτη ασφάλισης, για κάθε δε επόµενο έτος αυξάνεται σταδιακά κατά έναν χρόνο µέχρι τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης. Οι ασφαλισμένοι (άνδρες και γυναίκες) που συμπληρώνουν 35 έτη ασφάλισης από 1/1/2013 και μετά, συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης και ηλικία 62 ετών.

Γ. Συνταξιοδότηση με 15ετία. Οσοι ασφαλισμένοι (άνδρες και γυναίκες) συμπλήρωσαν μέχρι 31/12/2012 15 έτη ασφάλισης και το 65ο έτος της ηλικίας, έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με αυτές τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Οι ασφαλισμένοι (άνδρες και γυναίκες) που συμπληρώνουν 15 έτη ασφάλισης ή το 65ο έτος της ηλικίας από 1/1/2013, συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση 15 ετών ασφάλισης αλλά προστίθενται δύο επιπλέον έτη και επομένως συνταξιοδοτούνται στο 67ο έτος της ηλικίας τους.
syntaksiodotisi-35-eth
Ασφαλισμένοι από 1/1/1993 (νέοι ασφαλισμένοι)


Α. Οι ασφαλισμένοι (άνδρες και γυναίκες) από 1/1/2013 και μετά συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης και ηλικία 62 ετών.

Β. Οι ασφαλισμένοι που μέχρι 31/12/2012 συμπληρώνουν 15 έτη ασφάλισης και το 65ο έτος της ηλικίας τους (ή το 60ό έτος για μειωμένη σύνταξη) έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με τις ανωτέρω προϋποθέσεις και μετά την 1/1/2013.

Γ. Οι ασφαλισμένοι (άνδρες και γυναίκες) που συμπληρώνουν 15 έτη ασφάλισης ή το 65ο έτος της ηλικίας τους (ή το 60ό έτος της ηλικίας για μειωμένη σύνταξη), από 1/1/2013 και μετά, δικαιούνται σύνταξη με τη συμπλήρωση 15 ετών ασφάλισης και ηλικία 67 ετών (ή ηλικία 62 ετών για μειωμένη σύνταξη).

Η συνταξιοδότηση γυναικών

Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2013

Θεσσαλονίκη – Μητροπολιτικοί Ανταγωνισμοί


κατεβάστε το pdf εδώ
Συλλογή 7 κειμένων που δημοσιεύθηκαν από το 2005 έως το 2007 στην αντιεξουσιαστική επιθεώρηση  Black Out στο κοινωνικό εργοστάσιο.
Το πρώτο κείμενο «Ο μύθος της αειφόρου ανάπτυξης» εξετάζει τις μεταμορφώσεις των μοντέλων ανάπτυξης, επιδιώκει να ιχνηλατήσει τις αντιφάσεις και τους μύθους της αειφόρου ανάπτυξης εστιάζοντας στην Ελλάδα και ειδικότερα εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής της Θεσσαλονίκης τα επόμενα χρόνια σε περίοδο εκτάκτου ανάγκης λόγω των μεγάλων αναπτυξιακών έργων.
Έπειτα ακολουθεί το κείμενο «Σαμποτάζ στη Θεσσαλονίκη» το οποίο επιδιώκει να ψηλαφίσει και να συνθέσει το ιστορικό νήμα των πολεοδομικών μετασχηματισμών της πόλης τον τελευταίο αιώνα.
Το κείμενο «Το πείραμα της Ανατολικής Θεσσαλονίκης» εξετάζει το φαινόμενο της ανάδυσης εμπορικών υπερκέντρων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη και την σύνδεσή τους με την πολεοδομική ανάπτυξη της περιοχής, την επισφάλεια ως συνθήκη εργασίας και την κατανάλωση ως μοντέλο παραγωγής νοημάτων.
Το κείμενο «Παραλία Θεσσαλονίκης, ένα εξαίσιο ναυάγιο» μελετά την ιστορική, πολεοδομική, κοινωνική εξέλιξη της παραλίας από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι την σημερινή απειλή της από την υποθαλάσσια αρτηρία.
Τέλος το κείμενο «Τα πλήθη ενάντια στην αυτοκρατορία» πρόκειται για μια σύντομη ιστορική καταγραφή των σημαντικότερων κοινωνικών και ταξικών εξεγέρσεων στην πόλη από την ίδρυσή της έως σήμερα.

Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2013

Κόκκινες Σελίδες

Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013

Το σβησμένο τεφτέρι του Αδώνιδος

adonis-georgiadis
ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ από τον Ιό της ΕφΣυν
Ο κ. Γεωργιάδης έσβησε τους διαλόγους που είχε με τους επισκέπτες του ιστοτόπου του. Αυτοί οι διάλογοι ήταν πράγματι εξαιρετικά αποκαλυπτικοί. Τους ανακτήσαμε και σας τους παρουσιάζουμε.
 
Ο υπουργός Υγείας δεν είναι μόνο πολυλογάς. Είναι και πολυγραφότατος. Δεν εννοούμε τις απόπειρες συγγραφής βιβλίων, τις οποίες κι ο ίδιος δεν πολυπροβάλλει. Τι να προβάλει άλλωστε από το πόνημά του «Η ομοφυλοφιλία στην Αρχαία Ελλάδα. Ο μύθος καταρρέει», το οποίο στηρίζεται «βιβλιογραφικά» μεταξύ άλλων στην «απομαγνητοφώνηση ορισμένων εκπομπών του Κωνσταντίνου Πλεύρη στο Τηλεάστυ»; Αναφερόμαστε σε όσα έχει υπογράψει ο ίδιος ο Αδωνις Γεωργιάδης (Α.Γ.) ως πολιτικές του απόψεις σε διάλογο με τους ακροδεξιούς ομοϊδεάτες του την περίοδο 2010-2012, τότε που κορυφωνόταν η πολιτική του καριέρα, με την υπουργοποίησή του στην κυβέρνηση Παπαδήμου και τη μεταπήδησή του από το ΛΑΟΣ στη Ν.Δ.

Προτού καταφύγει στο άθλημα του twitter με αξιοσημείωτες επιδόσεις, ο Α.Γ. διέπρεπε στον διάλογο μέσω της προσωπικής του ιστοσελίδας. Με τη χαρακτηριστική, μάλιστα, σεμνότητα που τον διακρίνει, είχε ονομάσει «Εκκλησία του Δήμου» αυτό τον ιντερνετικό διάλογο με μια ομάδα οπαδών του ΛΑΟΣ και της Χρυσής Αυγής. Μόνο που η «Εκκλησία του Δήμου» ξαφνικά τον περασμένο Μάρτιο εξαφανίστηκε από το διαδίκτυο. Οχι μόνο σταμάτησε ο «διάλογος», αλλά εξαφανίστηκαν και όλα όσα είχαν γραφτεί μέχρι εκείνη τη στιγμή!

adonisΠροκειμένου να εξαφανίσει τις πιο χοντροκομμένες διατυπώσεις και ενόψει της «αξιοποίησής» του από την κυβέρνηση Σαμαρά, ο Α.Γ. ακολούθησε τη μέθοδο του αγαπημένου του ήρωα και έκοψε τον γόρδιο δεσμό. Δεν είναι πρώτη φορά που αποφασίζει να κρύψει τα προσωπικά πολιτικά και ιδεολογικά του πιστεύω. Εχουμε προσωπική πείρα από την προσπάθειά του πριν από λίγα χρόνια να διαψεύσει το γεγονός ότι πρόβαλλε συστηματικά από την εκπομπή του το φιλοχιτλερικό και αντισημιτικό βιβλίο του Πλεύρη «Οι Εβραίοι, όλη η αλήθεια». Χρειάστηκε τότε να αποκαλύψουμε με εκτενή απομαγνητοφωνημένα αποσπάσματα τα όσα έλεγε για το «περίφημο βιβλίο».

Αλλά αυτή τη φορά το θέμα είναι σοβαρότερο. Γιατί ο Α.Γ. τώρα είναι υπουργός. Και για μια ακόμα φορά έκανε λάθος. Με το «ξεκρέμασμα» της «Εκκλησίας του Δήμου» δεν μπορεί να απαλλαγεί από τις ενοχλητικές αναρτήσεις. Γιατί βρίσκονται όλες αποθηκευμένες σε διαδικτυακές «βιβλιοθήκες» και κυρίως το πολύτιμο Internet Archive. Με αρκετό κόπο, αλλά με ασφάλεια, ανακτήσαμε και παρουσιάζουμε όλα όσα θα ήθελε να κρύψει ο Α.Γ.

Η κεντρική ιδέα που διαπνέει όλες τις αναρτήσεις του αποκαλύπτει και τον λόγο για τον οποίο επελέγη να στελεχώσει την κυβέρνηση, μετά την κρίση που δημιουργήθηκε με την πραξικοπηματική κατάργηση της ΕΡΤ και την αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ. Ο Α.Γ. αποδεικνύεται «μνημονιακότερος» του κ. Στουρνάρα.

Με άλλα λόγια, ο Α.Γ. διατύπωνε προτάσεις για μια ακραία πολιτική λιτότητας προτού ακόμα η τρόικα αρχίσει να τον… αντιγράφει. Ακόμα και την κατάργηση της ΕΡΤ που του επέτρεψε να κάνει το μεγάλο άλμα είχε προτείνει. Απαντώντας σε κάποιον συνομιλητή του, στις 13.6.2011, ο Α.Γ. είχε προφητέψει: «Εάν αυτό που λες είναι ότι δεν χρειάζεται να υφίστανται και ΕΤ1 και ΝΕΤ και ΕΤ3 και Κανάλι της Βουλής, ορθόν. Θα μπορούσαμε π.χ. να συγχωνεύσουμε την ΕΤ1 με το Κανάλι της Βουλής. Δηλ. στην πραγματικότητα να κλείναμε την ΕΤ1. Καμία αντίρρησις».

Στα αποσπάσματα που ακολουθούν δεν έχουμε αλλάξει παρά μόνο την ορθογραφία. Ο λόγος είναι ότι ο Α.Γ. επιχειρεί μια κακότεχνη προσπάθεια να εμφανίζει ως «λόγια» τη γλώσσα του, αλλάζοντας μόνο τις καταλήξεις, ενώ έχει και πολλά ορθογραφικά λάθη, τα οποία δεν μπορούν να δικαιολογηθούν μόνο από τη βιασύνη του. Εχουμε και λέμε:

1. Μνημόνιο über alles

Workfare: η συνέχεια της ανεργίας με άλλα μέσα



«Όλοι οι άνεργοι να κληθούν να δουλέψουν όπου τους χρειάζεται η Πολιτεία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ο Ιδιωτικός Τομέας. Από το να μαζεύουν ελιές (χιλιάδες τόνοι παραμένουν αμάζευτες), ή άλλα αγροτικά προϊόντα, να καθαρίσουν τις παραλίες ή δρόμους, να φυτέψουν δένδρα, να κάνουν βοηθητικές εργασίες σε τεχνικά έργα, σε μαγαζιά, συνεργεία, επιχειρήσεις, ανάλογα με την ηλικία, τις δεξιότητες, την έφεση και την όρεξη του καθενός.
Ταυτόχρονα, να ζητηθεί από τις επιχειρήσεις αν θα τους ενδιέφεραν κάποιοι εργάτες, ή υπάλληλοι για 3 μήνες χωρίς επιβάρυνση. Είναι σημαντικό οι άνεργοι με την εθελοντική εργασία να ξετριφτούν, να μπούνε σε κάποια δράση, έστω και ταπεινή. Να έρθουν σε επαφή με τους αυριανούς εργοδότες. Ακόμα και οι τελειόφοιτοι του Γυμνασίου και οι Πρωτοετείς και Δευτεροετείς των ΑΕΙ, κλπ., να εργάζονται το καλοκαίρι 5 βδομάδες σε αντίστοιχες εργασίες για να αποκτήσουν κάποια στοιχειώδη εργασιακή εμπειρία.
Παράλληλα, θα βγει και κάποιο επωφελές έργο για την Χώρα, τώρα που υπάρχει ανάγκη! Το ένα θα ανατροφοδοτεί το άλλο! Η παραγωγή κάποιου έργου θα δημιουργήσει ευκαιρίες και ανάγκη και πραγματική ζήτηση για περισσότερο έργο (και περισσότερες πραγματικές και κανονικά αμειβόμενες θέσεις εργασίας).
(…) Οι νέοι μας αποφοιτούν από τα λύκεια και τα πανεπιστήμια με ελάχιστη τεχνογνωσία (skills). Προτείνω όλοι οι νέοι και οι νέες από 17-23 ετών να ενταχθούν σε προγράμματα μαθήτευσης (apprenticeship) στα εργοστάσια και τις βιομηχανικές μονάδες της χώρας (όχι σε γραφεία) για δύο καλοκαίρια. Με αμοιβή μόνο χαρτζιλίκι για οδοιπορικά και φαγητό. Έτσι θα αποκτήσουν κάποιες χρήσιμες δεξιότητες και θα καταλάβουν ‘τι θα πει δουλειά’».
Πέτρος Δούκας (πρώην υφ. Οικονομικών),  «Get Greece Back to Work. 90+ προτάσεις για ένα Ελληνικό New Deal»

Πρόλογος

To workfare είναι μια λέξη που δεν υπάρχει ακόμα στο πολιτικό λεξιλόγιό μας. Ωστόσο, η έννοια της «ανταποδοτικής πρόνοιας», όπως θα μπορούσαμε να μεταφράσουμε τον όρο, δεν είναι ξένη σαν εμπειρία σε πολλούς και πολλές ανέργους, όπως θα φανεί στο κείμενο που ακολουθεί. Ορίζοντάς το πρόχειρα, το workfare αποτελεί μια προσπάθεια των αφεντικών να επιβάλλουν την εργασία σε ένα ιδιαίτερα «ανθεκτικό» πληθυσμό ανέργων. Θεωρούμε, απλά, ότι αποτελεί μια από τις πιο καίριες στρατηγικές του κεφαλαίου για να εξέλθει από την οικονομική κρίση, η οποία, μην το ξεχνάμε, ακόμα μαίνεται στην καρδιά του καπιταλιστικού συστήματος.
Γιατί να ασχοληθούμε με κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα γεγονός της επικαιρότητας; Επιλέξαμε ήδη από τον περασμένο χρόνο να ασχοληθούμε θεωρητικά και πρακτικά με το ζήτημα των σύγχρονων εργασιακών σχέσεων και της οργάνωσης των ανέργων. Για τον απλούστατο λόγο ότι η πλειοψηφία των ατόμων που συμμετέχουν στη συνέλευσή μας είναι άνεργες και άνεργοι – ακόμα και αν δεν ορίζουν τον εαυτό τους ως τέτοιο. Σε αυτό το πλαίσιο, το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί κομμάτι ενός ευρύτερου πολιτικού σχεδιασμού της ΣΚΥΑ πάνω στο ζήτημα των σύγχρονων εργασιακών σχέσεων και της οργάνωσης των ανέργων. Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει αφενός μια διερεύνηση των συντελούμενων μετασχηματισμών της εργασίας από τα πάνω, από την πλευρά δηλαδή των στρατηγικών κινήσεων του κεφαλαίου και του κράτους, εγχώρια και διεθνώς. Αφετέρου, αλλά εξίσου σημαντικά, περιλαμβάνει μια ανάλυση από τα κάτω, από την πλευρά δηλαδή της εμπειρίας των ίδιων των ανέργων/επισφαλών και των αγώνων που ξεκινάνε με τα νέα προγράμματα επιβολής της εργασίας. Δεν θέλουμε να προσεγγίσουμε το ζήτημα της ανεργίας ή της επισφάλειας γενικώς και αορίστως, αλλά να συνδεθούμε και να οργανωθούμε μαζί με άνεργες και άνεργους μαζί με τους οποίους βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στην αιχμή του δόρατος των πειραματισμών για την αναδιάρθρωση της εργασίας [1].
Το κείμενο, λοιπόν, που παρουσιάζεται εδώ αποτελεί το πρώτο μόνο μέρος μιας συζήτησης που έχει ανοίξει πάνω στις συνθήκες εργασίας και οργάνωσης των αντιστάσεών μας. Πρόθεσή του είναι να «διαβάσει» τις αλλαγές στην αντιμετώπιση της ανεργίας μέσα στο ιστορικό και κοινωνικό τους πλαίσιο, ως επίθεση των αφεντικών στη ζωντανή εργασία, και όχι, όπως θέλουν κάποιοι, ως επίθεση διάφορων εθνικών μπλοκ κεφαλαίου ενάντια στην Ελλάδα. Σκοπός του είναι η σε βάθος χρόνου θεωρητική οχύρωση (του νέου κύκλου) των ταξικών αγώνων των «ωφελούμενων ανέργων» που ξεκινάνε μαζί με τα καινούρια προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας». Για αυτό το λόγο, παρουσιάζουμε στο πρώτο μέρος του κάποιες σκέψεις για την τρέχουσα κατάσταση της προσπάθειας επιβολής της εργασίας από το ελληνικό κράτος, ειδικά μετά την εμπειρία της πρώτης φάσης των «προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας», και των αγώνων που δόθηκαν μέσα σε αυτά. Στο δεύτερο μέρος του, παρουσιάζουμε συνοπτικά την ιστορία του workfare και κάποια προσωρινά συμπεράσματα από τους πρόσφατους, αλλά και τους παλαιότερους αγώνες που έχουν δοθεί ενάντια σε αυτό, κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία.

Get Greece back to work

Το mail του ΥΠ.ΕΣ προς τους δημάρχους για το πλεονάζον προσωπικό




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Προς: Δημάρχους της Χώρας
Αθήνα, 16 Δεκεμβρίου 2013
Α.Π.:2271 

Αγαπητέ κ. Δήμαρχε
Σας στέλνω συνημμένη την μελέτη στελέχωσης του δήμου σας, όπως διαμορφώθηκε από την ομάδα εργασίας του Υπουργείου Εσωτερικών. Για την καλλίτερη κατανόηση της σας αποστέλλω επίσης και την μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στην μελέτη αυτή.

 Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για να συζητήσουμε τις παρατηρήσεις σας. Θα σας παρακαλούσα να λάβετε υπ’ όψιν τα εξής: 

1. Η μελέτη έχει εκπονηθεί στα πλαίσια όσων έχουν αναγγελθεί από το Υπουργείο και έχουν συμφωνηθεί με την ΚΕΔΕ. Δηλαδή περιλαμβάνει μόνον δια-δημοτικές μετακινήσεις (αρχίζοντας από εθελούσιες). Ούτε απολύσεις, ούτε διαθεσιμότητες προβλέπονται. 

2. Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία του Ιουνίου 2013. Πιθανόν στον δήμο σας να υπάρχουν αλλαγές έκτοτε, που θα μας υποδείξετε για να ενσωματωθούν. 

3. Η προϋπόθεση μηδενικών εξόδων από το σύστημα οδηγεί σε μερικές περιπτώσεις δήμων στην πρόβλεψη σημαντικού αριθμού προσλήψεων. Είναι αυτονόητο ότι αυτές τις περιπτώσεις, καθώς και οποιαδήποτε άλλη υπερβολή της μελέτης θα τις εξετάσουμε ξανά από κοινού. 

Προσβλέποντας στην συνεργασία σας για να έχουμε το καλλίτερο δυνατό αποτέλεσμα, παρακαλώ δεχτείτε κ. Δήμαρχε τους θερμούς χαιρετισμούς μου και τις ευχές μου για χρόνια πολλά και ευτυχισμένο καινούργιο χρόνο 

Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών - Λεωνίδας Γρηγοράκος

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
Εκτίμηση κινητικότητας προσωπικού ανά Δήμο

Αντικείμενο της μελέτης είναι η εκπόνηση μιας μεθοδολογικής προσέγγισης για την αξιολόγηση των Δήμων της χώρας, την καταγραφή των πλεοναζουσών θέσεων εργασίας καθώς και των αναγκών σε προσωπικό ανά Δήμο.

• Αρχικά θα καθοριστούν τα κριτήρια και θα εξετασθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την αξιολόγηση.
• Στην επόμενη ενότητα θα παρουσιασθεί το θεωρητικό μοντέλο με το οποίο θα αριθμηθούν οι θέσεις εκείνες (ανά Δήμο) που πλεονάζουν ή ελλείπουν.
• Στην τελευταία ενότητα θα παρουσιασθεί η εφαρμογή του μοντέλου μέσω του οποίου θα επισημανθούν επακριβώς και θα εξατομικευθούν οι θέσεις που θα προκύψουν από την προηγούμενη ενότητα.

1. Κριτήρια και Παράγοντες που επηρεάζουν την αξιολόγηση

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την αξιολόγηση και κατά συνέπεια συμβάλλουν στην διαμόρφωση του αποτελέσματος, καθώς και ο τρόπος μέτρησης συνοψίζονται στην συνέχεια.

• Πληθυσμός Δήμου
• Εργαζόμενοι Δήμου
• Οικονομική ευρωστία Δήμου (οικονομικά αποτελέσματα)
• Κόστος μισθοδοσίας Δήμου σε σχέση με τα έσοδά του
• Κόστος μισθοδοσίας Δήμου ανά κάτοικο
• Ιδιαιτερότητα του κάθε Δήμου

Ως πληθυσμός θεωρείται ο πραγματικός πληθυσμός της περιοχής του Δήμου.(Απογραφή ΕΛ.ΣΤΑΤ. 2011).

Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2013

Έγκριση Τεχνικής Μελέτης Χώρου Απόθεσης Επικινδύνων Αποβλήτων Κοκκινόλακκα

Αναδημοσίευση από Antigold.org


Τεχνική αδειοδότηση του χώρου απόθεσης που η Ελληνικός Χρυσός είχε πιαστεί να κατασκευάζει παράνομα – Τεράστιο πρόβλημα για την εταιρεία η απόθεση των αποβλήτων της Ολυμπιάδας
kokkinolakkas

Xάρτης «Γενική Διάταξη Έργων Μ. Λάκκου»


Πρόκειται για το νέο ΧΥΤΕΑ (Χώρο Υγειοονομικής Ταφής ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ Αποβλήτων) που θα κατασκευαστεί στην περιοχή του Μαντέμ Λάκκου για να δεχθεί όλα τα απόβλητα από τα εργοστάσια εμπλουτισμού Ολυμπιάδας και Στρατωνίου (Μαντέμ Λάκκου) και τη μονάδα μεταλλουργίας flash smelting αν ποτέ κατασκευαστεί. Ο χώρος απόθεσης θα έχει χωρητικότητα 10,5 εκατ. κ.μ. αποβλήτων (περίπου 20 εκατ. τόνους), έκταση περίπου 700 στρέμματα και θα μετατρέψει σε τοξικό τέλμα τη ανώτερο κομμάτι του ρέματος Κοκκινόλακκα, μεταξύ Στρατονίκης και Στρατωνίου. Το έργο αυτό είχε ήδη αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά μαζί με το σύνολο της «επένδυσης» της Ελληνικός Χρυσός με την ΚΥΑ 201745/2011, κατά συνέπεια η τεχνική αδειοδότηση ήταν αναμενόμενη. Όπως φαίνεται και στο χάρτη «Γενική Διάταξη Έργων Μ. Λάκκου» από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της Ελληνικός Χρυσός, ο νέος χώρος απόθεσης που σημειώνεται με κόκκινα βέλη θα είναι πολύ μεγαλύτερος σε έκταση από τον οικισμό του Στρατωνίου και θα βρίσκεται σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από τα πρώτα σπίτια του.  Δύο χιλιόμετρα από τη θάλασσα. Ας σημειωθεί επίσης ότι ακριβώς δίπλα από το μελλοντικό χώρο απόθεσης περνάει το ενεργό σεισμικό ρήγμα Στρατωνίου-Βαρβάρας που έχει δώσει σεισμούς της τάξης των 7-7,2 Richter. Ο χάρτης κάτω είναι από το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Χ «Σεισμοτεκτονική Μελέτη» της ΜΠΕ της Ελληνικός Χρυσός.

13-parartima_x-dragged

Όμως ας κοιμούνται ήσυχοι οι κάτοικοι του Στρατωνίου, η Εldorado Gold εγγυάται ότι τόσο οι ίδιοι όσο και ο τόπος τους θα είναι απολύτως ασφαλείς με τα επικίνδυνα απόβλητα πάνω από τα κεφάλια τους. Κυριολεκτικά πάνω από τα κεφάλια τους… Δείτε τη φωτογραφία. Το παραθαλάσσιο χωριό στο βάθος είναι το τυχερό Στρατώνι.

Η «ανάπτυξη» των… voucher

V for Voucher-ades
Πριν μερικές μέρες ο Α. Σαμαράς φάνηκε ευχαριστημένος από τα ποσοστά ανεργίας στη χώρα. Δήλωσε ότι, παρόλο που τα ποσοστά ανεργίας αυξήθηκαν, δεν ξεπέρασαν το 28%. Σήμερα, στην Ελλάδα, η ανεργία είναι στο 27% και συγκεκριμένα στους νέους έχει ξεπεράσει το 60% και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της κυβέρνησης και των ΜΜΕ να μας πείσουν ότι τα πράγματα βελτιώνονται και ότι η χώρα βγαίνει από το τούνελ της κρίσης, αντιθέτως τα πράγματα για την νεολαία και τον κόσμο της δουλειάς χειροτερεύουν. Το βλέπουμε παντού, στις γειτονιές, στις συνθήκες εργασίας, στις διαθεσιμότητες, στην επισφάλεια και την ανεργία. Παρόλα αυτά ο κύριος Σαμαράς συνεχίζει να είναι ευχαριστημένος από τα ποσοστά...
Από τα μεγαλύτερα θύματα της κρίσης είναι οι νέοι, οι νέοι που αποτελούν, όπως λέγεται την “χαμένη γενιά”, τη γενιά που θα ζήσει χειρότερα από την προηγούμενή της. Διότι, οι νέοι μαζί με άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (γυναίκες, μετανάστες κλπ.) υφίστανται τη μεγαλύτερη εκμετάλλευση (απολύσεις, μειώσεις μισθών, ανασφάλεια, κανένα δικαίωμα). Οι περισσότεροι νέοι σήμερα είναι άνεργοι ή επισφαλώς εργαζόμενοι, αλλά αυτό που τους καθιστά «χαμένη γενιά» είναι ότι η κατάσταση στα εργασιακά με βάση τους κυρίαρχους σχεδιασμούς δεν προβλέπεται να αλλάξει για τα επόμενα 20 χρόνια.
Ακόμη και όσοι δουλεύουν είναι ετεροαπασχολούμενοι, δηλαδή δεν δουλεύουν σ' αυτό που θέλουν ή που έχουν σπουδάσει, δουλεύουν ανασφάλιστα και αμείβονται ελάχιστα. Μάλιστα, υπάρχει μισθοδοτικός διαχωρισμός στους κάτω των 25 ετών, ωσάν οι κάτω των 25 να μην έχουν τις ίδιες ανάγκες με τους υπόλοιπους ή την ίδια ανάγκη για οικονομική ανεξαρτησία. Όλα τα παραπάνω δεν είναι εξαιρέσεις, αλλά ο κανόνας, είναι νομοθετήματα των μνημονιακών κυβερνήσεων (που οξύνουν μια επίθεση που είχε ξεκινήσει και πριν τη κρίση), μέσω των οποίων υποστηρίζουν ότι με τη μείωση των μισθών, τις ελαστικές σχέσεις και την υποτίμηση της εργασίας θα αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και από την αύξηση του ΑΕΠ θα ευνοηθούν και οι εργαζόμενοι, παίρνοντας μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα. Η πραγματικότητα όμως τους διαψεύδει, καθώς οι μεγαλύτερες 500 επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν αυξήσει τα κέρδη τους, ορισμένες μάλιστα έχοντας μείωση πωλήσεων(βλ. Πλαίσιο). Όλοι μπορούμε να φανταστούμε από που προέκυψε το κέρδος. Με αυτόν τον τρόπο, βλέπουμε ότι αυτοί που θίγονται είναι οι εργαζόμενοι και όχι το μεγάλο κεφάλαιο.
Παράδειγμα νομιμοποιημένης ανελαστικής εργασίας και μάλιστα επικρατών στους νέους είναι τα προγράμματα voucher (“επιταγή εισόδου στην αγορά εργασίας για ανέργους έως 29 ετών”, voucher τουρισμού, κοινωφελής εργασία). Τα προγράμματα αυτά είναι η μόνη πια λύση για να δουλέψουν οι νέοι. Είναι η μετεξέλιξη των γνωστών stage, των παλιών προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας σε πολύ χειρότερες όμως συνθήκες, όπου πραγματικά τα παλιά προγράμματα φαντάζουν “όαση”.
Στην ουσία, εργασιακά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Ο λόγος είναι απλός, δεν είναι εργαζόμενοι, ούτε πρακτικάριοι, έχει εφευρεθεί ένας νέος όρος ο “ωφελούμενος”. Ο όρος αυτός απέχει πολύ από την πραγματικότητα, δεδομένου ότι κανενός είδους ωφέλεια δεν απολαμβάνει ο συμμετέχων. Λόγω αυτού δεν μπορούν να υπαχθούν και στην επιθεώρηση εργασίας, με αποτέλεσμα να είναι εντελώς εκτεθειμένοι. Μιλάμε για εργασία χωρίς συντάξιμο ένσημο, μόνο ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στο ΙΚΑ (όπου εδώ προκύπτει και ένα ζήτημα, επειδή για παράδειγμα οι μηχανικοί ασφαλίζονται στο ΤΣΜΕΔΕ και η ασφάλιση αυτή δεν συμψηφίζεται, με αποτέλεσμα να πληρώνουν για διπλή ασφάλιση). Μιλάμε για απουσιολόγιο και  ημέρες ασθενείας- απουσίας, όπου τα λεφτά χάνονται.  Μιλάμε για μεγάλες καθυστερήσεις στις χρηματικές απολαβές. Και φυσικά μιλάμε για κρατήσεις κανονικές, στο 23%, όπου από 2700 ευρώ που είναι όλο το πρόγραμμα φτάνουμε στα 1900 ευρώ. Τα προγράμματα αυτά έχουν 2 στάδια και η σύμβαση είναι τριμερής ανάμεσα στον ωφελούμενο, τον εργοδότη και το ΚΕΚ.

Δικηγόροι προς ΕΤΑΑ για μείωση εισφορών

Αναρτούμε έγγραφο δικηγόρων προς το ΕΤΑΑ με το οποίο θέτουν ζητήματα αντίστοιχα με αυτά που διεκδικεί και η ανοικτή συνέλευση μηχανικών, όπως η μείωση των εισφορών, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους, η μη υποχρέωση καταβολής εισφορών κλπ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ (Π.Ε.Δ.)
ΑΙΤΗΣΗ - ΑΝΑΦΟΡΑ
ΠΡΟΣ: Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Κοινοποιούμενη:
Προς το Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α)
Προς τον Τομέα Ασφάλισης Νομικών (Τ.Α.Ν.) και τον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δικηγόρων (Τ.Ε.Α.Δ.)
Προς την Ολομέλεια Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας
ΘΕΜΑ:
Προτάσεις για την άρση του σημερινού αδιεξόδου της καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών των δικηγόρων και της διαβίβασης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.)

Όπως είναι γνωστό, η μεγάλη πλειοψηφία των δικηγόρων και η συντριπτική πλειοψηφία των νέων δικηγόρων (ασφαλισμένων μετά το 1993) δυσκολεύονται ή ακόμα και αδυνατούν να καταβάλουν τις ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές τους προς το Ε.Τ.Α.Α., με αποτέλεσμα να στερούνται ακόμη και το δικαίωμα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν και τον κίνδυνο ασκήσεως ποινικών διώξεων σε βάρος τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα εκκρεμούν χιλιάδες αιτήσεις δικηγόρων προς το Ε.Τ.Α.Α. για ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους από ασφαλιστικές εισφορές, έχουν γίνει δε πάνω από 1.300 ρυθμίσεις οφειλών, από τις οποίες τηρούνται λιγότερες από 400. Αντίστοιχα στοιχεία υπάρχουν, τόσο για τον Τομέα Υγείας, όπου μέχρι τα τέλη Μαΐου του τρέχοντος έτους είχαν κατατεθεί μόλις 7.500 βιβλιάρια, όσο και για τον Τομέα Ασφάλισης Νομικών, όπου στο ίδιο χρονικό διάστημα κατατέθηκαν μόλις 6.500 βιβλιάρια.
Τα αίτια της παραπάνω αδυναμίας της πλειοψηφίας των δικηγόρων να ανταποκριθούν στην καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών τους, δεν πρέπει να αναζητηθούν μόνο στη γενική οικονομική κατάσταση της χώρας, ούτε και στις συνθήκες άσκησης του δικηγορικού λειτουργήματος κατά την τελευταία τριετία (περιορισμός της επαγγελματικής ύλης, θεαματική αύξηση του κόστους πρόσβασης στη δικαιοσύνη, επιβολή Φ.Π.Α. στην παροχή νομικών υπηρεσιών, υψηλή φορολόγηση, επιβολή τέλους επιτηδεύματος κ.ά.), αλλά και στο ύψος των επιβαλλόμενων ασφαλιστικών εισφορών, τον τρόπο προσδιορισμού τους (χωρίς σύνδεση με το φορολογητέο εισόδημα) και την ανά τριετία υποχρεωτική μετάταξη των νέων ασφαλισμένων δικηγόρων σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία, σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 15 του ν. 3986/2011.
Η ανωτέρω -ήδη οριακή- κατάσταση πρόκειται να επιδεινωθεί ραγδαία από την 1-1-2014, λόγω της διαβίβασης των ληξιπρόθεσμων οφειλών από ασφαλιστικές εισφορές του Ε.Τ.Α.Α. άνω των 5.000 ευρώ, στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) του άρθρου 101 του ν. 4172/2013, για την είσπραξή τους και τη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος των οφειλετών δικηγόρων.

Ανακοίνωση της ανοικτής συνέλευσης μηχανικών

Από εδώ

Συνάδελφοι και συναγωνιστές,

την Πέμπτη  19/12, το ΔΣ του ΕΤΑΑ, μετά από συνεχείς παρεμβάσεις και πιέσεις μας, έλαβε την απόφαση να παγώσει για τον μήνα Ιανουάριο την αποστολή προς το ΚΕΑΟ των Βεβαιώσεων οφειλής. Υλοποιώντας τις αποφάσεις της Συνέλευσης, καταφέραμε την αναστολή του νόμου για όλους τους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ χωρίς κανένα απολύτως κριτήριο.  Αξίζει να αναφερθεί ότι το η απόφαση αναστολής δεν έχει ακόμα αποτυπωθεί γραπτώς και δημοσιοποιηθεί από το ΕΤΑΑ

Αυτή η μικρή νίκη, έρχεται σαν συνέχεια των επιτυχιών της Α. Συνέλευσης, μετά στο σφράγισμα των βιβλιαρίων ανεξαρτήτως οφειλών και την επ’ αόριστον αναβολή της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών. Ενδεικτικά, η υπεράσπιση των συλλογικών συμφερόντων των μηχανικών και η αποτελεσματικότητα των δράσεων μας είναι απότοκα της πολιτικής μας αποφασιστικότητας, αντισυνδειαχιριστικής λογικής και κινηματικής συνέπειας.

Το θέμα κάθε άλλο άλλο παρά λήξαν πρέπει να θεωρείτε αλλά μας θέτει προ τον νέων μας καθηκόντων. Στα πλαίσια της συνέχειας των αποφάσεων μας, εξακολουθούμε να αγωνιζόμαστε να μην    νομιμοποιηθεί το ΚΕΑΟ, να μην αποσταλεί καμία Βεβαίωση Οφειλής τόσο από το ΕΤΑΑ, όσο και από  τα υπόλοιπα Ταμεία. Η ύπαρξη ενός τέτοιου κέντρου, ο μόνος σκοπός που εξυπηρετεί είναι η αναγνώριση των ασφαλιστικών οφειλών, όχι μόνο των μηχανικών αλλά εν τέλει του κάθε ασφαλισμένου, ως μέσο δήμευσης των όποιων περιουσιακών στοιχείων.

Με βάση και την συζήτηση της Παρασκευής 20/12, η Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών έχει μπροστά της τόσο τη διασφάλιση ότι το ΕΤΑΑ θα επικυρώσει την απόφαση της Πέμπτης, όσο και την επιτακτική πλέον ανάγκη συντονισμού με τους συνασφαλισμένους του ΕΤΑΑ και όχι μόνο. Παράλληλα, το σφράγισμα των βιβλιαρίων ανεξαρτήτως εισοδήματος, η αναγνώριση των ανέργων, ζητήματα διακανονισμών και ευρύτερα χρεών πρέπει να αναδειχθούν συνδυαστικά και αναβαθμισμένα  σε σχέση με τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης.

Οι επόμενες συναντήσεις – κινητοποιήσεις μας όπως κατέληξαν από την Συνέλευση της Παρασκευής είναι:
  • παρακολούθηση του έκτακτου ΔΣ του ΕΤΑΑ την Δευτέρα 23/12 στις 15:00 ώστε να διασφαλίσουμε την γραπτή αποτύπωση της απόφασης της Πέμπτης χωρίς παραλλαγές.
  • Πραγματοποίηση συντονιστικών τις Παρασκευές των εορτών με θέμα την συγγραφή εξωστρεφών κειμένων – καλέσματα για κινητοποίηση στο ΕΤΑΑ
  • Επόμενη Συνέλευση στις 10/1

Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2013

Πλειστηριασμοί, «κόκκινα δάνεια», ακίνητη περιουσία: Η λογική του παράλογου

Αναδημοσιεύουμε από το Left.gr άρθρο της συναδέλφου (και υποψήφιας με τη συσπείρωση) Δ. Σιατίτσα


Το έχουμε ακούσει πάμπολλες φορές: τα μέτρα αποτελούν «μονόδρομο», «ορθολογική επιλογή», «μόνη λύση για την έξοδο από την κρίση» κ.ο.κ. Κι ας έχουν αποτύχει ακόμα και στους ίδιους τους ρητά διακυρηγμένους στόχους τους, τα μέτρα νομιμοποιούνται μέσα από τη ρητορική της ορθολογικής επιλογής, η οποία (μετά την απαραίτητη διαδικασίακάθαρσης και εξυγίανσης), θασταθεροποιήσει, θα εξορθολογίσει και θα εκσυγχρονίσει την οικονομία και τον διοικητικό μηχανισμό. Η ρητορική, παρά τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις, επιμένει, ενώ οι συνέπειες αντιμετωπίζονται με κυνισμό.
Ας σταθούμε σε ένα βασικό, για τον μνημονιακό σχεδιασμό, και επίκαιρο τις μέρες αυτές σημείο: την απελευθέρωση των πλειστηριασμών και τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας. Αναζητώντας τη λογική τους, διακρίνουμε δύο βασικούς άξονες.
Ο πρώτος ανάγεται στο κεντρικό νεοφιλελεύθερο αξίωμα ότι οι περιορισμοί δρουν στρεβλωτικά στην «ελεύθερη» λειτουργία της αγοράς, εμποδίζοντας την αυτορρύθμισή της. Υποστηρίζεται, έτσι, ότι ο έλεγχος/περιορισμός των διαδικασιών κατάσχεσης υποθηκευμένων (ή μη) ακινήτων παρεμβαίνει αρνητικά, τόσο στη σταθεροποίηση των τραπεζών όσο και στην αναθέρμανση της κτηματαγοράς.
Ο δεύτερος άξονας σχετίζεται με τη συζήτηση για τον ρόλο των ακινήτων στον πλούτο των νοικοκυριών. Σε πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, οι λαοί της Νότιας Ευρώπης εμφανίζονται «φτωχοί σε εισόδημα, αλλά πλούσιοι σε περιουσιακά στοιχεία». Τα υψηλά ποσοστά ακίνητης περιουσίας (κύριας κατοικίας ή άλλων ακινήτων) χωρίς δάνειο και η μεγάλη κοινωνική της διασπορά αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος αυτού του πλούτου. Έτσι, η φορολογία των ακινήτων αποτελεί βασική οδό αύξησης των δημόσιων εσόδων, ενώ η κτηματαγορά προνομιακό πεδίο για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Κύρια επιχειρήματα για την άρση της προστασίας των δανειοληπτών (προστασία βασισμένη, κατά τον υπουργό Οικονομικών, σε έναν «παράλογο νόμο») είναι ότι, πρώτον, έτσι θα αποκαλυφθούν οι «μπαταχτσήδες» που επωφελούνται από το ισχύον καθεστώς, και, δεύτερον, η απελευθέρωση θα προσφέρει μια –έστω και πολύ χαμηλότερη από τις αρχικές εκτιμήσεις– ρευστότητα στις τράπεζες, οι οποίες θα σταθεροποιηθούν, ενώ θα αποκλιμακωθεί και το φαινόμενο των «κόκκινων δανείων». Επιπλέον -και παρά το ότι οι τράπεζες διασώθηκαν με χρήματα του δημοσίου– διακηρύσσεται πως «δεν μπορεί να ασκείται κοινωνική πολιτική μέσω των τραπεζών». Πριν προχωρήσουμε, ας δούμε μερικά δεδομένα που σκιαγραφούν την κατάσταση στην αγορά ακινήτων:
* Οι αντικειμενικές αξίες διατηρούνται αμείωτες, για να μην ανατραπεί ο προϋπολογισμός των αναμενόμενων εσόδων από τη φορολογία ακινήτων, αλλά και να μην οδηγηθούν οι τράπεζες σε χρεοκοπία ή νέα ανακεφαλαιοποίηση, λόγω του τεράστιου αρνητικού κεφαλαίου που θα προκύψει.

Το χρέος έγινε ιδιωτικό

Του Νίκου Ξυδάκη από την Καθημερινή

Η επικείμενη υπερφορολόγηση ακίνητης περιουσίας, με κριτήριο την κατοχή και όχι την πρόσοδο, και με βάση αντικειμενικές αξίες του 2007, υπερδιπλάσιες των τρεχουσών αγοραίων τιμών, υπολογίζεται να αποφέρει έσοδα περί τα 4 δισ. ευρώ, έναντι περίπου 500 εκατ. το 2012 και άνω των 2,5 δισ. το 2013 από την ίδια πηγή. Πλήττονται οι μικροϊδιοκτήτες· οι μεγάλες περιουσίες ελαφρύνονται συγκριτικά. Για το 2014 έχουν προϋπολογιστεί συνολικά περί τα 11 δισ. ευρώ φόρων, οι περισσότεροι από μισθωτούς και συνταξιούχους. Κάπως έτσι θα προκύψει πρωτογενές πλεόνασμα.
Tο δημόσιο χρέος, αφού κατέφαγε τον δημόσιο και κοινωνικό πλούτο μέσω του PSI, τώρα μεταφέρεται άμεσα στους πολίτες, γίνεται δυσβάσταχτο ιδιωτικό χρέος. Αυτή η μετακύλιση χρέους ουσιαστικά σημαίνει μείζονα κοινωνικό μετασχηματισμό· γκρεμίζει τις εδραιωμένες από αιώνων πεποιθήσεις περί αποταμίευσης και εξασφάλισης, και μεταβάλλει μέγα μέρος του πληθυσμού σε ακτήμονες, με άνεργα τέκνα και ζοφερές προοπτικές αυτοαπασχόλησης.
Με άλλη νομοθετική ρύθμιση, προβλέπεται η αυτόματη κατάσχεση καταθέσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο. Με δεδομένο ότι όλοι οι μισθωτοί και οι επιχειρηματίες διακινούν τα χρήματά τους μέσω τραπεζών, υποθέτουμε ευλόγως ότι όποιος χρωστάει στο Δημόσιο μηδενίζει ήδη σταθερά το καταθετικό του υπόλοιπο.
Ο πολίτης βλέπει πλέον το κράτος ως διώκτη και εξολοθρευτή, και όχι ως εγγυητή της ιδιοκτησίας, της εργασίας, του επιχειρείν.
Οι νομοθετούντες ίσως δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτοκτονούν πολιτικά, στρεφόμενοι εναντίον των κοινωνικών στρωμάτων τα οποία υποτίθεται εκφράζουν και υπερασπίζονται. Ιδίως η συντηρητική παράταξη φαίνεται να μη διδάσκεται από την καταστροφή της Κεντροαριστεράς, και εξακολουθεί μαζί της να υπονομεύει τις στοιχειώδεις δυνατότητες ανάκαμψης για το φρόνημα των νοικοκυραίων, υποσκάπτοντας μαζί και την εμπιστοσύνη τους προς το πολιτικό σύστημα. Γιατί; Ισως διότι έχουν απολέσει κάθε επαφή όχι μόνο με την πραγματικότητα, αλλά και με τις δομές του ελληνικού κοινωνικού σχηματισμού.

Παρέμβαση της Ανοικτής Συνέλευσης Μηχανικών την Πέμπτη 19/12 στο ΕΤΑΑ

  

Παρέμβαση της Ανοικτής Συνέλευσης Μηχανικών την Πέμπτη 19/12 στο ΕΤΑΑ, όπου και αποφασίστηκε αναστολή της αποστολής στοιχείων στο ΚΕΑΟ μέχρi τα τέλη Γενάρη 2014