Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για την παραχώρηση αιγιαλού ισχύει ήδη

Αναρτούμε μειλ που λάβαμε...

Ανοιχτή καταγγελία ότι με το νομικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί από τις πολιτικές δυνάμεις του Μνημονίου από το 2011 [Μεσοπρόθεσμο] εκποιούνται και παραχωρούνται στο αδηφάγο και ανεξέλεγκτο « ιδιωτικό κεφάλαιο « με το πρόσχημα της ανάπτυξης , παραβιάζοντας το Σύνταγμα και τα Κοινωνικά Δικαιώματα των Πολιτών κάνει ο υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος Λακωνίας της παράταξης «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΤΩΡΑ» με επικεφαλής τον Οδυσσέα Βουδούρη, Κυριάκος Κοττέας .
Στην καταγγελία επισημαίνονται οι μεθοδεύσεις για την παραχώρηση του Εθνικού Πλούτου και υπογραμμίζεται η ανάγκη η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι Πρωτοβουλίες Πολιτών να αντιδράσουν έγκαιρα στους « πωλητές « με κινητοποιήσεις και προσφυγές στην δικαιοσύνη προκειμένου ν αποτραπούν η λεηλασία του Εθνικού Πλούτου και η παραβίαση του Συνταγματικού Δικαιώματος των πολιτών για ελεύθερη Πρόσβαση στις Παραλίες
Στην καταγγελία του ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΚΟΤΤΕΑ αναλύονται οι νομικές ρυθμίσεις για την ουσιαστική καταπάτηση του αιγιαλού και καταχωρίζονται οι συγκεκριμένες διατάξεις με τις οποίες εκχωρούνται οι παραλίες.
Σενάριο για νεοφιλελεύθερη ταινία με ευτυχές τέλος και ηθικό δίδαγμα.
(Προσοχή: ακολουθεί εκτενές και γεμάτο αναφορές κείμενο. Όμως τα συναρπαστικά πραγματα κρύβονται στα πληκτικά μικρά γράμματα).

Είμαι ένας δυστυχισμένος επενδυτής.
Ξένος ή Έλληνας με "πρόσωπο" και καταθέσεις στο εξωτερικό (το ίδιο κάνει). Θέλω ένα ωραίο παραθαλάσσιο αγροτεμάχιο στο Σκουτάρι ή στην Ελαφόνησο για να κάνω ξενοδοχείο ή καταλύματα. Όμως βρίσκεται εντός ΖΕΠ Νατούρα και δόμηση δεν επιτρέπεται. Επιπλέον μπροστά από την επιχείρησή «μου» η εξαιρετική παραλία γεμίζει από άσχετους με την επένδυσή μου Έλληνες και ξένους. Και δεν μπορώ να τους διώξω γιατί σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχει τρόπος να αποκτήσω αποκλειστική χρήση του αιγιαλού. Άσε που και να βρω κανένα κόλπο για να αποκτήσω τη γη δεν μπορώ να την κάνω τίποτε. Σε καμιά Ισπανία ή Τουρκία οι δυνατότητες δόμησης είναι απεριόριστες ενώ εδώ άντε να χτίσω 300-400 τετραγωνικά. Σε τέτοιο καταπληκτικό μέρος με τέτοιες προοπτικές κερδοφορίας.
Έρχεται όμως το σωτήριο για μένα 2011 με τον μεσοπρόθεσμο νόμο 3986/11. Το άρθρο 14 με την παρ. α μου δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσω χρήση του αιγιαλού για 50 χρόνια. Με την παρ. β μπορώ να εκτελέσω έργα στον αιγιαλό για ιδία χρήση και με την παρ. γ να αποκλείσω τους τρίτους (όλους αυτούς τους ανώφελους ενοχλητικούς).
Επιπλέον με το άρθρο 11 του ιδίου νόμου (3986/11) οι συντελεστές δόμησης είναι κατά πολύ ευνοϊκότεροι από τους συνήθεις και με το άρθρο 12 μπορούν να παρακαμφθούν τελείως. Τα πράγματα γίνονται όλο και καλύτερα.
Και έρχεται και το επίσης σωτήριο για μένα 2013 με τον επενδυτικό νόμο 4146/2013. Με το άρθρο 11 η Γενική́ Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων μπορεί να εκδώσει άδειες δόμησης χωρίς την έγκριση ή τον έλεγχο της πολεοδομίας. Αγοράζω δηλαδή γη στην οποία μπορώ να εξαιρεθώ από τους κανόνες που ισχύουν στην Ελλάδα, τόσο περιοριστικούς και ξεπερασμένους σε χώρες όπως η Ισπανία. Χαζοί είναι οι Ισπανοί. Μια χαρά δεν τα πάνε;
Και με το 36Α του ίδιου νόμου μπορώ να πουλήσω ή να μισθώσω τα ακίνητά μου σε ξένους που θέλουν να πάρουν άδεια παραμονής. Πολλά ακίνητα και πολλοί που θα προτιμήσουν την περιοχή φιλέτο μου σε μια φτωχή κι φτηνή χώρα. Που επιπλέον δεν είναι στην άκρη του κόσμου όπως η Ταϊλάνδη.

Μου λείπει όμως η γη. Και εκεί θα με βοηθήσει το σωτήριο ΤΑΙΠΕΔ με τον κατάλογό του των ακινήτων. Ωραίες παραλίες και μεγάλα κομμάτια γης.
Όλα δικά μου. Και με τιμή που θα πέφτει και ίσως δε χρειαστεί καν να την καταβάλω, όπως έκαναν οι Τσέχοι στον ΟΠΑΠ.
Είμαι πλέον ένας ευτυχισμένος επενδυτής.

Ηθικό δίδαγμα: το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για την παραχώρηση αιγιαλού ισχύει ήδη. Αυτός είναι και ο λογος για τον οποίο θα αποσυρθεί, αφού δώσει σε διάφορους πολιτευτές και δημοσιογράφους την ευκαιρία της δωρεάν μαγκιάς.

Το θέμα είναι εμείς τι κάνουμε. Αλλά η πρόταση λίγο μετά.

Παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού σε ιδιώτες
Σύντομη παρουσίαση και μια πρόταση
Η σε ιδιώτες παραχώρηση χρήσης αιγιαλού κατ' αποκλειστικότητα δεν εισάγεται με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για το οποίο τόσος θόρυβος γίνεται. Όλος αυτός ο θόρυβος και οι αντιδράσεις είναι δικαιολογημένες αλλά καλό είναι να θυμηθούμε ότι το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αναφέρεται σε ρυθμίσεις που πρακτικά ήδη ισχύουν.
Με τον ν. 3986/11 (ΦΕ  152/Α/2011, άρθρο 14) δίνεται στους ιδιώτες το δικαίωμα χρήσης αιγιαλού για 50 χρόνια (παρ. 1), το δικαίωμα εκτέλεσης έργων για ιδία εκμετάλλευση (παρ. 2) και το δικαίωμα να αποκλείσει για 50 χρόνια τη χρήση του από τρίτους (παρ. 3).
Με το άρθρο 11 του ιδίου νόμου (3986/11) οι συντελεστές δόμησης είναι κατά πολύ ευνοϊκότεροι από τους συνήθεις και με το άρθρο 12 μπορούν να παρακαμφθούν τελείως. ”τα 10 στρέμματα μπορείς να οικοδομήσεις 2000 τ.μ. για τουριστική χρήση ενώ για θεματικά ή επιχειρηματικά πάρκα η επιτρεπόμενη δόμηση μπορεί να διπλασιασθεί.
Παράλληλα, μέσω του επενδυτικού νόμου 4146/2013 (ΦΕ  90/Α/2013) και του άρθρου 11 η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων μπορεί να εκδώσει άδειες δόμησης χωρίς την έγκριση ή τον έλεγχο των πολεοδομικώς ανεξάρτητων αρχών.
Όλα αυτά φυσικά και συνδέονται με το ‘ΑΙ–ΕΔ και τη μαζική εκχώρηση ακινήτων σε όλη την ελληνική επικράτεια, αφού το σενάριο "δένει® με αυτόν τον τρόπο:
-το ‘ΑΙ–ΕΔ εκχωρεί παράλιο περιοχή,
-βάσει του ν. 3986/11 ο προκείμενος αιγιαλός παραχωρείται,
-ο επενδυτικός νόμος ν. 4146/2013 επιτρέπει δόμηση πολύ μεγαλύτερη της συνήθους.
-και το τελευταίο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο απλοποιεί φυσικά τη διαδικασία και εισάγει για πρώτη φορά τη δυνητική προτεραιότητα του ιδιωτικού συμφέροντος εις βάρος του κοινωνικού και δημοσίου.
Να συμπληρώσουμε ότι το αποικιοκρατικού πνεύματος άρθρο 36Α του ν. 4146/2013 προσφέρει άδεια παραμονής σε υπηκόους τρίτων χωρών αν αγοράσουν ή μισθώσουν ακίνητα που υπάγονται στον επενδυτικό νόμο, δινοντας έτσι τη δυνατότητα απότομης και μη ελεγχόμενης δημογραφικής και εθνικής μεταβολής σε μια περιοχή, συνηθως προνομιούχο.
Η πρόταση: μαζί με τη γη αρπάζεις και μια προσφυγή
Το ανωτέρω νομικό πλαίσιο ψηφίστηκε καταχρηστικά από κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες που δεν το συζήτησαν καν. Ουσιαστικά δεν παραβιάζεται μόνο το Σύνταγμα (αρθρo 17 παρ. 1 που προτάσσει το δημόσιο συμφέρον σε σχεση με το ιδιωτικό, και άρθρο 24 που θεωρεί την προστασία του περιβάλλοντος υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα των πολιτών) αλλά και η κοινοβουλευτική τάξη, αφού ψηφίστηκαν με μηδενικό κοινοβουλευτικό έλεγχο.
Αναγκαστικά την υπολειτουργία του κοινοβουλίου πρέπει να συμπληρώσουν η κοινωνία των πολιτών και ο αυτοδιοικητικός μηχανισμός. –προτείνουμε λοιπόν οι αιρετοί του α και του β βαθμού αυτοδιοίκησης να δεσμευτούν ότι στην πρώτη παραχώρηση τέτοιου είδους στην περιοχή ευθύνης τους θα προσβάλλουν την πράξη στο ΣτΕ ως αντισυνταγματική. Αυτό θα λειτουργήσει αποθαρρυντικά και αποτρεπτικά μέχρι να δημιουργηθούν συνθήκες για απόσυρση όλου αυτού του -αποικιοκρατικού ήθους- νομικού πλαισίου.
 
Ν. 3986/11 (ΦΕ  152/Α/2011)
Άρθρο 12.Χωρικός προορισμός − Επενδυτική ταυτότητα δημοσίων ακινήτων
4. Με τα προεδρικά διατάγματα της προηγούμενης παραγράφου μπορεί να τροποποιούνται εγκεκριμένα —υθμιστικά ”χέδια, Γ–”, ”ΧΟΟΑ–, ΖΟΕ και άλλα σχέδια χρήσεων γης, εφόσον η τροποποίηση καθίσταται αναγκαία για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη και την αποτελεσματική αξιοποίηση των δημοσίων ακινήτων, ιδίως στις περιπτώσεις που οι υφιστάμενες ρυθμίσεις και κατευθύνσεις είναι ασαφείς ή απορρέουν από ανεπίκαιρα χωροταξικά και πολεοδομικά σχέδια. Ως ανεπίκαιρα νοούνται ιδίως τα χωροταξικά και πολεοδομικά σχέδια που δεν έχουν υπαχθεί σε διαδικασία αξιολόγησης ή/και τροποποίησης ή αναθεώρησης μετά την πάροδο πέντε και πλέον ετών από την έγκριση ή την τελευταία αναθεώρηση ή τροποποίησή τους.
5. Με τα ίδια προεδρικά διατάγματα μπορεί να τροποποιούνται εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια και σχέδια πόλεως, καθώς και πολεοδομικές μελέτες ή/και να καθορίζονται ειδικές χρήσεις γης και ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης για τα εντός σχεδίου πόλεως δημόσια ακίνητα, ακόμη και κατά παρέκκλιση από τους ισχύοντες στην περιοχή όρους και περιορισμούς δόμησης, καθώς και από τις διατάξεις του Γενικού Οικοδομικού  ανονισμού, προκειμένου να αποδοθεί ο βέλτιστος πολεοδομικός−επενδυτικός προορισμός στο προς αξιοποίηση ακίνητο. ”τις περιπτώσεις αυτές, η δημοσίευση του σχετικού εγκριτικού διατάγματος έχει τις συνέπειες έγκρισης σχεδίου πόλεως, κατά τις διατάξεις του ν.δ. 17.7/16.8.1923.
Άρθρο 14Παραχώρηση χρήσης αιγιαλού και παραλίας
1. Για την αξιοποίηση των δημοσίων ακινήτων επιτρέπεται η απευθείας παραχώρηση στον κύριο της επένδυσης ή στον έλκοντα εξ αυτού δικαιώματα, της χρήσης αιγιαλού και παραλίας και του δικαιώματος εκτέλεσης, χρήσης και εκμετάλλευσης λιμενικών έργων ή επέκτασης, ήδη υφιστάμενων στην περιοχή, λιμενικών εγκαταστάσεων. Η παραχώρηση γίνεται για χρονικό διάστημα μέχρι πενήντα (50) χρόνια με κοινή απόφαση των ’πουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και με καταβολή ανταλλάγματος που προσδιορίζεται στην οικεία σύμβαση παραχώρησης. Για την εκτέλεση των έργων στον αιγιαλό ή στην παραλία τηρείται η διαδικασία που ορίζεται στις διατάξεις του ν. 2971/2001 (Α ́ 285). Με απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας καθορίζονται η διαδικασία, ο τρόπος και τα όργανα προσδιορισμού του ανταλλάγματος και κάθε σχετικό θέμα.
2. Ο κύριος της επένδυσης ή ο έλκων εξ αυτού δικαιώματα, με εξαίρεση τις περιπτώσεις εθνικής ανάγκης, έχει το δικαίωμα της αποκλειστικής και με αντάλλαγ− μα χρήσης της ζώνης αιγιαλού και παραλίας που του παραχωρείται με την ως άνω διαδικασία για την κατα− σκευή λιμενικών έργων, που εκτελεί ύστερα από άδεια των αρμόδιων αρχών. ”την περίπτωση που τα λιμενικά έργα εμπεριέχουν πρόσχωση θαλάσσιου χώρου, μετά την ολοκλήρωσή τους κινείται η διαδικασία επανακα− θορισμού των οριογραμμών αιγιαλού−παραλίας και το γήπεδο που δημιουργείται καταγράφεται ως δημόσιο κτήμα. ‘ο εν λόγω δημόσιο κτήμα, εφόσον ο κύριος της επένδυσης το επιθυμεί, μπορεί να παραχωρείται κατά χρήση ή να εκμισθώνεται απευθείας σε αυτόν. ‘ο αντάλλαγμα χρήσης ή το μίσθωμα καθορίζονται από την αρμόδια  τηματική ’πηρεσία και ανταποκρίνονται στις τρέχουσες μισθωτικές αξίες της περιοχής.
3. Η με οποιονδήποτε τρόπο χρήση από τρίτους της παραχωρούμενης προς τον κύριο της επένδυσης έκτασης αιγιαλού, παραλίας και λιμενικών έργων επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση με κοινή απόφαση των ’πουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, εφόσον η χρήση αυτή επιβάλλεται για λόγους ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας ή άλλης δημόσιας ωφέλειας και δεν παρεμποδίζεται η ομαλή λειτουργία της επένδυσης.
Νόμος 4146/2013 (ΦΕ  90/Α/2013)

Άρθρο 13. Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων
1. Η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Διαμορφώνει το στρατηγικό σχεδιασμό των επενδύσεων και παρακολουθεί την πρόοδο των επενδυτικών προτάσεων.
β) Έχει την ευθύνη για το συντονισμό και την αδειοδότηση των Δημόσιων ”τρατηγικών Επενδύσεων, όπως ορίζονται στο άρθρο 1 του  εφαλαίου Α ́ του ν. 3894/2010.
γ) Έχει την ευθύνη για την αδειοδότηση των στρατηγικών Επενδύσεων, όπως ορίζονται στο άρθρο 1 του  εφαλαίου Α ́ του ν. 3894/2010.
Ειδικότερα:
αα. Λειτουργεί ως υπηρεσία μιας στάσεως για τη χορήγηση κάθε άλλης άδειας ή έγκρισης που είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση των έργων, καθώς και για την ανέγερση των πάσης φύσεως κτιρίων και εγκαταστάσεων. Για το σκοπό αυτόν, παραλαμβάνει το φάκελο της κατά περίπτωση αιτούμενης αδειοδότησης, ελέγχει την πληρότητά του, φροντίζει για τη συμπλήρωση των αναγκαίων δικαιολογητικών από τον ενδιαφερόμενο και τον διαβιβάζει στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς, οι οποίοι υποχρεούνται να προβαίνουν κατά προτεραιότητα στις επιβαλλόμενες για το σκοπό αυτόν ενέργειες, σύμφωνα με τις οικείες αρμοδιότητές τους. Οι ανωτέρω υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να παρέχουν στο ‘μήμα κάθε αναγκαία ενημέρωση, έγγραφη ή και προφορική, για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι σχετικές διαδικασίες, τις τυχόν ελλείψεις του φακέλου και τον τρόπο συμπλήρωσης αυτών, καθώς και για τους λόγους της καθυστέρησης ή της αδυναμίας παροχής των αιτουμένων αδειών ή εγκρίσεων.
ββ. Διατυπώνει εισηγήσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των διοικητικών δυσχερειών και προβλημάτων, τα οποία προκύπτουν κατά την αδειοδοτική ή άλλη συναφή διαδικασία που αφορά τα έργα, τις δραστηριότητες, τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις στις περιοχές υλοποίησης ”τρατηγικών Επενδύσεων
γγ. Εκδίδει τις άδειες δόμησης για τις ”τρατηγικές Επενδύσεις, κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 3894/2010 ή όπως αυτές ορίζονται κάθε φορά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 4030/2011 (Α ́249) .
δδ. Εκδίδει τις άδειες κατεδάφισης για κτήρια και κατασκευές σε γήπεδα, οικόπεδα και εν γένει εκτάσεις που περιλαμβάνονται στις ”τρατηγικές Επενδύσεις, κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 3894/2010 ή όπως αυτές ορίζονται κάθε φορά, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 5 του παρόντος.

´Άρθρο 36Α-Χορήγηση αδειών διαμονής σε ιδιοκτήτες ακινήτων στην Ελλάδα
1. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, χορηγείται άδεια διαμονής για πέντε έτη σε υπήκοο τρίτης χώρας, εφόσον έχει λάβει θεώρηση εισόδου όταν απαιτείται και διαθέτει, είτε προσωπικά είτε μέσω νομικού προσώπου του οποίου οι μετοχές ή τα εταιρικά μερίδιά του ανήκουν εξ ολοκλήρου, κατά κυριότητα, νομή και κατοχή ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα ή έχει συνάψει τουλάχιστον δεκαετούς διάρκειας χρονομεριστική μίσθωση του ν. 1652/1986 ´”ύμβαση Χρονομεριστικής Μίσθωσης και —ύθμιση Συναφών Θεμάτωνª (Α ́167) όπως ισχύει, ή δεκαετούς διάρκειας μίσθωση ξενοδοχειακών καταλυμάτων ή τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα του άρθρου 8 παρ. 2 του ν. 4002/2011 (Α ́180). Η ως άνω άδεια μπορεί να ανανεώνεται για ισόχρονη διάρκεια, εφόσον η ακίνητη περιουσία παραμένει κατά τους παραπάνω τρόπους στην κυριότητα, νομή και κατοχή του ή παραμένουν σε ισχύ οι συμβάσεις του προηγούμενου εδαφίου και πληρούνται οι λοιπές, προβλεπόμενες από το νόμο, προϋποθέσεις. ‘ο ελάχιστο ύψος της ακίνητης περιουσίας, καθώς και το συμβατικό τίμημα των χρονομεριστικών μισθώσεων και των μισθώσεων ξενοδοχειακών καταλυμάτων ή τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα του παρόντος άρθρου καθορίζεται σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) ευρώ. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών το ύψος της ως άνω ακίνητης περιουσίας μπορεί να αναπροσαρμόζεται, και θα προκύπτει σύμφωνα με τις αναγραφόμενες επί των συμβολαίων αξίες των ακινήτων ή των συμβάσεων μίσθωσης.
2. Ο παραπάνω υπήκοος τρίτης χώρας μπορεί να συνοδεύεται και από τα, κατά την παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 3386/2005, μέλη της οικογένειάς του, στα οποία χορηγείται, ύστερα από αίτησή τους, ατομική άδεια διαμονής που ανανεώνεται ή /και λήγει ταυτόχρονα με την άδεια διαμονής του συντηρούντος.
3. Οι κατά τις παραγράφους 3 και 4 του παρόντος άρθρου χορηγούμενες άδειες διαμονής δεν καθιερώνουν δικαίωμα πρόσβασης σε οποιαδήποτε μορφή εργασίας.
4. ‘ο κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου χρονικό διάστημα διαμονής δεν συνυπολογίζεται για τη χορήγηση ιθαγένειας στους διαμένοντες.ª

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου