Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

Τα πτυχία των Πολυτεχνείων θα ισοδυναμούν με μάστερ?

Την περασμένη βδομάδα, η ΕΛΕΜ και ο κος Σεραφίδης έλυσαν τα ασφαλιστικά προβλήματα μας, αυτή τη βδομάδα η κα Μωροπούλου θα λύσει και τα επαγγελματικά. Προβλέπεται ενδιαφέρουσα η επόμενη (προεκλογική για τη θέση του Προέδρου) περίοδος στο ΤΕΕ. Μικρά καλάθια να κρατάμε συνάδελφοι πριν να δούμε συγκεκριμένες ρυθμίσεις (Τα παρακάτω να διαβαστούν μαζί με αυτό και αυτό).

Με μάστερ θα ισοδυναμούν τα πτυχία που χορηγούν τα Πολυτεχνεία, οι Πολυτεχνικές και Γεωπονικές Σχολές ύστερα από ενιαίες και αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές, εφόσον περάσει διάταξη που μελετά το υπουργείο Παιδείας.

Η διάταξη πρόκειται να συμπεριληφθεί σε πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, σύμφωνα με Τα Νέα.

Η αναβάθμιση αποτελούσε πάγιο αίτημα των Πολυτεχνείων και του ΤΕΕ εδώ και δεκαετίες και την είχαν υποσχεθεί χωρίς να την πραγματοποιήσουν αρκετοί από τους προηγούμενους υπουργούς Παιδείας.

Για το θέμα αυτό ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, συναντήθηκε προ ημερών με την αντιπρόεδρο του ΤΕΕ και πρώην αντιπρύτανη του Ε.Μ. Πολυτεχνείου, Τώνια Μοροπούλου, η οποία επανέφερε το αίτημα των Πολυτεχνείων της χώρας, να θεσμοθετηθούν αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές που θα οδηγούν σε μάστερ πλάι στις διασπασμένες (σε τρία χρόνια για πτυχίο και 1-2 ακόμη για μάστερ) που παρέχουν αγγλοσαξονικές Σχολές Μηχανικών.



Μάστερ τα πτυχία των ΠολυτεχνείωνΜε μάστερ θα ισοδυναμούν στο εξής τα πτυχία που χορηγούν α Πολυτεχνεία, οι Πολυτεχνικές και Γεωπονικές Σχολές της χώρας ύστερα από ενιαίες και αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές, εφόσον περάσεις διάταξης που, σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», ο υπουργός Παιδείας μελετά να συμπεριλάβει σε πολυνομοσχέδιο για την παιδεία τις επέμενες ημέρες!
Η αναβάθμιση αποτελούσε πάγιο αίτημα των Πολυτεχνείων και του ΤΕΕ εδώ και δεκαετίες και την είχαν υποσχεθεί, αρκετοί από τους προηγούμενους υπουργούς Παιδείας. Ο Αριστείδης Μπαλτάς – που προέρχεται από το Πολυτεχνείο της Αθήνας και γνωρίζει καλά  το θέμα – όμως φέρεται ως έτοιμος για να την προχωρήσει.
Για το θέμα αυτό ο υπουργός συναντήθηκε προ ημερών με την αντιπρόεδρο του ΤΕΕ και πρώην αντιπρύτανη του Ε.Μ. Πολυτεχνείου Τώνια Μοροπούλου η οποία επανάφερε το αίτημα των Πολυτεχνείων της χώρας – αλλά και της Ένωσης Ευρωπαϊκών Πολυτεχνείων της οποίας είναι επίσης αντιπρόεδρος – να θεσμοθετηθούν αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές που θα οδηγούν σε μάστερ πλάι στις διασπασμένες (σε 3 χρόνια για πτυχίο και 1-2 ακόμα για μάστερ) που παρέχουν αγγλοσαξονικές Σχολές Μηχανικών.


Όπως λέει στα «ΝΕΑ» η Τώνια Μοροπούλου, έχει καταθέσει στον υπουργό και σχέδιο για τη διάκριση της τεχνικής ευθύνης των μηχανικών (σ.σ. δηλαδή τον βαθμό των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων) ανάλογα με τα έτη και το είδος των σπουδών, ενώ η ενδεχόμενη αναβάθμιση των πτυχίων πιθανώς να είναι αναδρομική, δηλαδή όλοι οι απόφοιτοι Πολυτεχνείων μέχρι ενός χρονικού σημείου να θεωρούνται κάτοχοι μάστερ, ώστε να μπορούν να αναβαθμιστούν βαθμολογικά αν δουλεύουν π.χ. στο Δημόσιο, αλλά να μπει φρένο σε αιτήσεις μισθολογικής αναβάθμισης παλαιών πτυχιούχων για προφανείς – δημοσιονομικούς – λόγους.
http://www.alfavita.gr


Συνέντευξη στο esos της Τ. Μορωπούλου Αντιπροέδρου του ΤΕΕ και π. Αντιπρ. του ΕΜΠ
Εγώ κατέθεσα το αίτημα. Το εάν θα συμπεριληφθεί στο πολυνομοσχέδιο αυτό θα το πει ο υπουργός Παιδείας, είπε στο esos η π. Αντιπρύτανης του ΕΜΠ και νυν Αντιπρόεδρος του ΤΕE Τόνια Μοροπούλου, σχετικά με τη συνάντηση που είχε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στη διάρκεια της οποίας τέθηκε το χρόνιο αίτημα του ΕΜΠ για ισοδυναμία των πενταετών σπουδών στο Ίδρυμα με Μάστερ.
Esos: κα Μοροπούλου τις ακριβώς συζητήσατε με τον υπουργό Παιδείας;
Τ. Μοροπούλου: Κατέθεσα στο υπουργό Παιδείας ως αντιπρόεδρος του ΤΕΕ το εδώ και πάνω από δέκα χρόνια κοινό αίτημα του Πολυτεχνείου και ΤΕΕ της αναγνώρισης των ενιαίων αδιάσπαστων πενταετών σπουδών και του διπλώματος που δίνουν ως Μάστερ.
Αυτό είναι επίσης αίτημα και των Γεωπονικών και Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου.
Είναι δίκαιο και είναι άδικη η μη αναγνώριση, διότι ισοδυναμεί προς 300 μονάδες το δίπλωμα και δίνει προσόντα που οδηγούν στο έβδομο επίπεδο του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
Δηλαδή ανταποκρίνεται στα προσόντα που απαιτούνται για να επιλυθούν σύνθετα προβλήματα σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα.
Επίσης αυτή η ρύθμιση μπορεί να γίνει, διασφαλίζοντας ότι αναδρομικά δεν θα διακυβευτούν, είτε διαγωνισμοί που έγιναν με άλλα προσόντα, είτε να υπάρχει αναδρομική διεκδίκηση επιπλέον αποζημιώσεων στο δημόσιο, παρόλο που αν ο τίτλος αυτός επιδοθεί θα είναι αναδρομικός.
Esos: Ο υπουργός τι σας είπε;
Τ. Μοροπούλου: Ότι θα το μελετήσει και θα λάβει τις αποφάσεις σύντομα.
Esos: Ήταν θετικός απ' ό,τι καταλαβαίνω;
Τ. Μοροπούλου: Ο υπουργός σαν καθηγητής του Πολυτεχνείου γνωρίζει πολύ καλά ποια είναι τα προγράμματα σπουδών, η εκπαίδευση και τα προσόντα των διπλωματούχων. Εγώ είμαι σίγουρη ότι με βάση αυτή τη γνώση και μελετώντας το θέμα από όλες τις πλευρές θα ικανοποιηθεί ένα δίκαιο αίτημα. Παράλληλα ήθελα να πω πως δεν έχει δημοσιονομική επιβάρυνση.
Esos: Με τι Μπολώνια, δεν υπάρχει θέμα;
Τ. Μοροπούλου: Η Μπολώνια αναθεωρείται το Μάιο με πρόταση των υπουργών των εθνικών κυβερνήσεων. Έτσι κι αλλιώς η Μπολώνια δε δεσμεύει τις εθνικές κυβερνήσεις.
Το ΕΜΠ και το έτος 2009 προσπάθησε να προωθήσει σχετική ρύθμιση, προς ψήφιση στη Βουλή, χωρίς θετικά αποτελέματα, υπό διαφορετικές, βέβαια συνθήκες.
Το esos παρουσιάζει το τότε σχέδιο της Αιτιολογικής Έκθεσης για την εισήγηση του υπουργείου Παιδείας για την νομοθετική αναγνώριση των Διπλωμάτων 5-ετούς φοιτήσεως Ελληνικών Πολυτεχνικών Σχολών, ως ισοδύναμων με την στάθμη Μάστερ του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το Σχέδιο
http://www.esos.gr/

2 σχόλια:

  1. Το καταλάβαμε κα Αντωνία Μοροπούλου. Το ξεφτιλίσατε εντελώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λες και το πρόβλημα μας είναι αν θα έχουμε ενα master παραπάνω... Δουλεια θέλει ο κόσμος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή