Σάββατο, 8 Αυγούστου 2015

3ο μνημόνιο, αριστερά και κοινωνία. Υπάρχει διέξοδος;

Η συμφωνία δεν είναι συμβατή με το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματοςΓια όσους το ισχυρίζονται αυτό κάνοντας δικές τους ερμηνείες για τις προθέσεις των ψηφοφόρων, υπάρχει ένα πολύ απλό ερώτημα. Αν επικρατούσε το Ναι στο δημοψήφισμα, τι θα άλλαζε σε σχέση με τη συμφωνία που ήρθε; Όσοι ανέχονται την κατάργηση του αποτελέσματος του δημοψηφίσματος, δικαιολογούνται λέγοντας ότι ο κόσμος φοβάται την έξοδο από το ευρώ και την χρεωκοπία. Επειδή όμως η απλή αλήθεια είναι ότι ο κόσμος ψήφισε γνωρίζοντας ότι υπήρχε αυτό το ρίσκο, γιατί όλοι οι δανειστές το φώναζαν, αν κάποιος φοβήθηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η κυβέρνηση.

Αναδημοσίευση από το "PressPublica"
της Δέσποινας Σπανούδη

Aς ξεκινήσουμε από μια βασική ερώτηση: Είναι το μνημόνιο διέξοδος;

Δεν υπάρχει ούτε ένας στη χώρα που να θεωρεί ότι η συμφωνία δηλαδή το νέο μνημόνιο είναι καλή. Όλοι την θεωρούν από κακή ως απαράδεκτη και οι περισσότεροι αναγνωρίζουν ότι είναι και ανεφάρμοστη. Είναι ανεφάρμοστη αντικειμενικά λόγω των οικονομικών και κοινωνικών δεδομένων που έχουν περιορίσει δραματικά τις ανοχές και τις αντοχές. Είναι διπλά ανεφάρμοστη γιατί η κυβέρνηση έχει αντίθετη λαϊκή εντολή, συνεπώς είναι αφερέγγυα τόσο έναντι των υποστηρικτών του μνημονίου όσο και έναντι των δικών της υποστηρικτών. Κανένα από τα παραπάνω δεδομένα δεν μπορεί να ανατραπεί, μπορεί μόνο να παραταθεί για λίγο ο χρόνος πριν αρχίσουν να εκδηλώνονται οι συνέπειες. Από την άλλη πλευρά όσοι πιστεύουν ότι υπάρχουν τρόποι ανάκαμψης μέσα από το 3ο μνημόνιο, είναι αναγκασμένοι να υιοθετούν δύο εξίσου ανεδαφικές θεωρίες. Η μια λέει ότι μέσω της βίαιης απόσπασης αγαθών, πόρων και δικαιωμάτων και της συγκέντρωσης του όποιου παραγόμενου πλούτου σε ολόενα και λιγότερους μπορεί να παραχθεί ένα μικρό επιπλέον μερίδιο για όλους. Ωστόσο αυτή η εκδοχή δεν υπάρχει με τα σημερινά δεδομένα της κρίσης (την οποία και προκάλεσε)
.
Η άλλη θεωρία, που εκφωνείται συχνότερα από την κυβέρνηση, λέει ότι μπορούν να βρεθούν επαρκή ισοδύναμα που θα επιτρέπουν μείωση των επιπτώσεων. Αυτή η δεύτερη εκδοχή σκοντάφτει στην στόχευση του μνημονίου και στην αυστηρή επιτήρηση, αλλά κυρίως σκοντάφτει στις συμμαχίες.

Από το ΤΑΙΠΕΔ στο νέο Ταμείο Υφαρπαγής της Δημόσιας Περιουσίας


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ  ΠΟΛΙΤΩΝ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ



Δελτίου Τύπου

7/8/2015



ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΑΜΕΙΟ

ΥΦΑΡΠΑΓΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Το νέο Ταμείο Υφαρπαγής της Δημόσιας Περιουσίας (ΤΥΔΠ) αποτελεί δυσμενέστερη μεταλλαγή του γνωστού ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), το οποίο ιδρύθηκε με τον μνημονιακό νόμο 3986/2011, σε εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015, με σκοπό το προϊόν της  δραστηριότητάς του να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους της χώρας (αρθ. 1  παρ. 2).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας  σχετικά με τις σημερινές συμφωνίες : Η Ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να αναπτύξει ένα σημαντικά ενισχυμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με βελτιωμένη διαχείριση. Πολύτιμα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν σ’ ένα ανεξάρτητο ταμείο που θα ρευστοποιεί τα περιουσιακά στοιχεία μέσω ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων. Η ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων θα αποτελέσει πηγή για την προγραμματισμένη αποπληρωμή του νέου δανείου από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης και θα παράγει κατά τη διάρκεια ισχύος του νέου δανείου ένα σκοπούμενο σύνολο 50 δις ευρώ, εκ των οποίων 25 δις θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή της ανακεφαλαιοποίησης τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και 50%  από κάθε ευρώ που απομένει (π.χ. 50% των 25 δις €) θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του χρέους ως προς το ΑΕΠ, το δε υπόλοιπο θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις.
Αυτό το ταμείο θα συσταθεί στην Ελλάδα και θα διοικείται από τις ελληνικές αρχές υπό την εποπτεία των αρμόδιων Ευρωπαϊκών Θεσμών. Σε συμφωνία με τους Θεσμούς και με βάση τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, θα πρέπει να υιοθετηθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει διαφανείς διαδικασίες και επαρκή τιμολόγηση της πώλησης των περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τις αρχές και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ για τη διαχείριση των Κρατικών Επιχειρήσεων.

Α.  ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ

Α1. Ενισχυμένος έλεγχος δανειστών

Το πιο επικίνδυνο σημείο του νέου κύκλου επίθεσης των δανειστών και της εφαρμογής των νέων συμφωνιών αφορά στη λεγόμενη αξιοπιστία, που διακηρύχθηκε - χωρίς καμία διαφοροποίηση - από το σύνολο των χωρών της ευρωζώνης. Αξιοπιστία σημαίνει ότι τα μέτρα θα εφαρμοστούν απαρέγκλιτα και γι’ αυτό η εποπτεία των θεσμών θα είναι αμείλικτη.
Αυτό στην περίπτωση του νέου ΤΑΙΠΕΔ εκφράστηκε και με την αρχική πρόταση για την έδρα του ταμείου στο Λουξεμβούργο, που συμβολικά διαμήνυε σε κάθε κατεύθυνση το «ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο». Το σημερινό ΤΑΙΠΕΔ, για λόγους γραφειοκρατίας, κοινωνικών αντιστάσεων και θεσμικών εμπλοκών, δεν είχε προχωρήσει στο έργο του με ρυθμούς που θα επιθυμούσαν οι δανειστές. Η νέα επιτήρηση έχει σκοπό να παρακάμψει τις δυσλειτουργίες αυτές και να οργανώσει την απελευθέρωση της δημόσιας περιουσίας από βάρη, ώστε να προχωρήσει απερίσπαστα η εκποίησή της.

Α2. Περιουσιακά στοιχεία του κράτους αξίας 50 δις μεταφέρονται στο νέο ταμείο

Η "Τερατόϊκα" τρέχει με μέτρα και η κυβέρνηση ασθαμαίνοντας ακολουθεί

Πηγή
"ΤΣΕΚΟΥΡΙ" ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
ΣΤΑ 100 ΔΙΣ ΤΑ ΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΑ ΔΑΝΕΙΑ. ΣΕ ΑΣΦΥΞΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΗ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Αποκαλύπτεται σε όλο του το εύρος το σχέδιο των δανειστών για την κατάργηση και την ενσωμάτωση μεγάλου αριθμού κοινωνικών και προνοιακών παροχών σε ένα ενιαίο επίδομα που θα ονομάζεται «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα», και θα καταβάλλεται μόνο σε όσους διαβιούν σε συνθήκες φτώχειας και εξαθλίωσης.
Το σενάριο επανέρχεται στο προσκήνιο, καθώς εντάσσεται πλέον και επισήμως στην ατζέντα των «διαπραγματεύσεων» των εκπροσώπων της «Τερατόικα» (σ.σ. που δικαιολογεί έτσι το πρώτο σκέλος του ονόματός της) με την κυβέρνηση.
Η αναβίωση του σχεδίου για το «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα» αποσκοπεί στη ριζική αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για τα προνοιακά και τα κοινωνικά επιδόματα, κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να ... εξοικονομούνται τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ ετησίως από τις πιστώσεις του Κρατικού Προϋπολογισμού για κοινωνικές παροχές, την ώρα που θα αποπληρώνονται στο ακέραιο και εγκαίρως οι δανειστές.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ηλεκτρονικό τύπο, δεν αποκλείεται η κατάργηση μεγάλου αριθμού προνοιακών και κοινωνικών επιδομάτων που καταβάλλονται σήμερα σε εκατομμύρια πολίτες, όπως για παράδειγμα τα επιδόματα στήριξης τέκνων και τα ειδικά τριτεκνικά και πολυτεκνικά επιδόματα που δίνει ο ΟΓΑ ακόμη και σε οικογενειάρχες με ετήσια εισοδήματα πάνω από 9.000 και μέχρι 45.000 ευρώ, τα φοιτητικά επιδόματα, τα προνοιακά επιδόματα του ΟΓΑ, το ΕΚΑΣ κ.λπ.
ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΙ ΤΡΙΕΤΙΕΣ, ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΚΑΙ "ΛΟΚ ΑΟΥΤ"
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, κατάργηση τριετιών, απελευθέρωση ομαδικών απολύσεων και αλλαγές σε βαθιά αντεργατική κατεύθυνση στον τρόπο λήψης των αποφάσεων για απεργίες επανέρχονται στο τραπέζι των "διαπραγματεύσεων" μεταξύ των τεσσάρων "θεσμών" και του υπουργείου Εργασίας, με τους δανειστές να απαιτούν συμφωνία όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Χθες, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της ελληνικής διαπραγματευτικής ομάδαε και των ..."θεσμών", σε τεχνικό επίπεδο, μετά από πρόσκληση της ελληνικής πλευράς, με αποκλειστικό αντικείμενο τα εργασιακά και συμφωνήθηκε η διαβούλευση να ξεκινήσει άμεσα.

Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2015

Περί «Σχεδίου Β» και ΤΙΝΑ



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΡΡΑ
Του ΣΤΑΘΗ ΚΟΥΒΕΛΑΚΗ από εδώ
Όλος ζήλο να υποστηρίξει την νέα εκδοχή του ΤΙΝΑ/"Δεν υπάρχει εναλλακτική" και να καλύψει τις μνημονιακές κυβερνητικές επιλογές, ο Δημήτρης Ψαρράς καταφέρνει να συσσωρεύσει την μια ανακρίβεια μετά την άλλη στο άρθρο του περί «φαντάσματος του σχεδίου Β» που δημοσιεύτηκε χθες στην Εφημερίδα των Συντακτών[1]. Επειδή στο άρθρο του αυτό επικαλείται εκτενώς τα γραπτά υποστηρικτών των εναλλακτικών προτάσεων που περιλαμβάνουν την έξοδο από την ευρωζώνη, μεταξύ άλλων και δικό μου κείμενο, μια επί της ουσίας απάντηση επιβάλλεται.
Η «επιχειρηματολογία» του Δημήτρη Ψαρρά μπορεί να συνοψιστεί σε τρία σημεία:
-          Είτε το ονομαζόμενο «σχέδιο Β» δεν υπάρχει, όπως το παραδέχονται οι ίδιοι οι υποστηρικτές του (ας σημειώσουμε εδώ ότι ελάχιστοι εξ’αυτών το αποκαλούν «σχέδιο Β»).
-          Είτε, αν υπάρχει, αυτό αφορά μόνο τις επεξεργασίες κάποιων ειδικών, που δεν έχουν καμμία σχέση με την Αριστερά (και είναι μάλλον αντίπαλοί της).
-          Τέλος, ακόμη κι έτσι, στο «σχέδιο Β» παραμένει κάτι τεχνοκρατικό και οι υποστηρικτές του δεν παίρνουν υπόψη τους την «πολιτική ουσία του εγχειρήματος που εισηγούνται: το νέο γεωπολιτικό περιβάλλον, τις διεθνείς συμμαχίες, τις ταξικές αναφορές στο εσωτερικό της χώρας».
Είναι όντως «φάντασμα» το εναλλακτικό σχέδιο;
Ας αρχίσουμε από το πρώτο σημείο: ο Δημήτρης Ψαρράς αγνοεί σκοπίμως ότι η συζήτηση περί ευρώ έχει ξεκινήσει εντός της (ελληνικής, για να μείνουμε σε αυτήν) Αριστεράς και ειδικότερα του τότε Συνασπισμού και του Σύριζα από την αρχή της κρίσης και της μνημονιακής περιόδου. Πιο συγκεκριμένα, στο 6ο συνέδριο του Συνασπισμού (Ιούνης 2010), το ενιαίο τότε Αριστερό Ρεύμα διασπάται ακριβώς πάνω στον τρόπο ανάλυσης της κρίσης, στα αιτήματα διαγραφής του χρέους και εθνικοποίησης των τραπεζών και στο κάτα πόσο όλα αυτά είναι συμβατά με την παραμονή στην ευρωζώνη. Σχεδόν ταυτόχρονα ο Κώστας Λαπαβίτσας δημοσιεύει την πρώτη έκθεση για την ελληνική κρίση της ερευνητικής ομάδας που διευθύνει στο πανεπιστήμιο του Λονδίνου, που γνωρίζει μεγάλο αντίκτυπο και πυροδοτεί μια ευρύτερη συζήτηση για το θέμα του ευρώ.

Είμαι περήφανος για τον πρώην πρόεδρό μας

Ε, στην εποχή όπου οι έννοιες και οι λέξεις χάνουν πια το νόημά τους, ένας στιβαρός λόγος έρχεται να περισώσει ό,τι έχει απομείνει: ο λόγος του υφυπουργού (ή αναπληρωτή; ή υφυπουργού αναπληρωτή; ή υπάρχει και ειδικότητα ανθυπυφυπουργού; συχωρέστε με, πως να στριμωχτούν 40 υπουργοί σε 10 υπουργεία;) Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Διαγωνισμών και Εργολαβιών και πρώην προέδρου του ΤΕΕ, σ. Χ. Σπίρτζη, ο οποίος δήλωσε στο ραδιόφωνο - όργανο του κόμματος του καθεστώτος τα παρακάτω αραβουργήματα:

- «Δεν είναι ιδιωτικοποίηση όταν πωλείται εθνικός δημόσιος πλούτος και δε μπαίνει ένας ιδιώτης αλλά μπαίνει μια εταιρεία που είναι το Γερμανικό Δημόσιο» [sic!] 
δηλαδή, η Φραπόρτ της συνεταίρου του σ. Τσίπρα, κας. Άγκελα Μέρκελ, είναι ελληνική ΔΕΚΟ; Δηλαδή ο οποιοσδήποτε κρατικός (στη χώρα του) οργανισμός πάει για μπίζνα στο εξωτερικό και κάνει αγαθοεργίες; Απ’ όσο ξέρω, (ακόμα) δε θεωρούμαι γερμανός πολίτης για να έχω λόγο στα αλισβερίσια της Φραπόρτ.

- «Εδώ έχουμε έναν διαγωνισμό που είναι τα 14 αεροδρόμια που φέρνουν κέρδη και μπορούν να φέρουν πολύ περισσότερα κέρδη αν αναπτυχθούν με τον τρόπο που πρέπει ν’ αναπτυχθούν.»

Κέρδη; Για ποιον; για την προαναφερθείσα «ΔΕΚΟ»; Ή για το Ελληνικό Δημόσιο; Και αν για το Ελληνικό Δημόσιο, προς τα που κατευθύνονται; Στη μαύρη τρύπα των τοκογλύφων;

- «Ο πρώτος είναι επιτέλους να υπάρχουν μόνιμες άδειες άρα ξεκάθαρο τοπίο στα τηλεοπτικά κανάλια, δεύτερο είναι να υπάρχουν έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο, για τις αδειοδοτήσεις που μέχρι χτες δεν είχαμε, αυτό είναι το ένα κομμάτι, με διαφανείς διαδικασίες, με συγκεκριμένους όρους, προδιαγραφές, με το να ξέρουμε όλοι ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών, να ξέρουμε όλοι με διαφάνεια από πού δανειοδοτούνται και αν υπάρχουν εγγυήσεις για τη λειτουργία των τηλεοπτικών καναλιών».

Πολύ ωραία αυτή η φιέστα με τις άδειες. Ναι, να τους δώσετε μια πλαστικοποιημένη άδεια-πάσο για να έχουν δωροεκπτώσεις στους δημόσιους διαγωνισμούς που συμμετέχουν οι όμιλοί τους. Με αυτά που χρωστάνε, τι θα κάνετε; Θα βάλετε τη σ. Σαββαΐδου και την PwC να τους κυνηγήσει; Γιατί δεν κάνετε μια Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και να τους τα κατασχέσετε εν μια νυκτί, όπως ακριβώς το κάνατε με τα αποθεματικά του ΤΣΜΕΔΕ και των άλλων ταμείων;

Είμαι περήφανος για τον πρώην πρόεδρό μας. Μπορεί ο τεχνικός κόσμος να έχασε ένα λαμπρό διεκδικητή των αξιώσεων των ασφαλιστικών εισφορών των μηχανικών, αλλά τουλάχιστον τον κέρδισε ο κρατισμός της Φραπόρτ και δεν πάει χαμένος.

Παναγιώτης Λυμπερόπουλος

Εφαρμογή ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορίαΤΣΜΕΔΕ


Με το άρθρο 39 του Ν.4331/2015 οι ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ-Τομείς Μηχανικών
και Ε.Δ.Ε. που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα και υπάγονται στο ″ΝΕΟ″ ασφαλιστικό (δηλαδή έχουν ασφαλιστεί για πρώτη φορά σε φορέα κύριας ασφάλισης μετά την 01.01.1993), έχουν τη δυνατότητα επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας.

Εάν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις και επιθυμείτε να επιλέξετε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία μπορείτε να υποβάλλετε τη σχετική αίτηση.

Σας ενημερώνουμε ότι για να υλοποιηθεί το αίτημά σας θα πρέπει κατά την υποβολή της σχετικής αίτησης να μην έχετε οφειλές προς το ΕΤΑΑ-Τομείς Μηχανικών και ΕΔΕ (ΤΣΜΕΔΕ) ή σε περίπτωση ύπαρξης οφειλών να έχετε υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης και να είστε ενήμεροι.

Η εφαρμογή της αίτησης υπαγωγής σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία (του αρ. 39 Ν.4331/2015), για τους ελεύθερους επαγγελματίες που υπάγονται στο "νέο" ασφαλιστικό, λειτουργεί στο σύνδεσμο: http://www.tsmede.gr/n4331/

Αναλυτικές οδηγίες θα βρείτε στο σύνδεσμο: http://tinyurl.com/o67yxhq

Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2015

Αλ. Τσίπρας: Το Ελληνικό είναι κατάθεση ψυχής*

Αλ. Τσίπρας: Το Ελληνικό είναι κατάθεση ψυχής*
«Για μας το Ελληνικό δεν είναι ένα πρότζεκτ, αλλά κατάθεση ψυχής, είναι το μοντέλο της αυτοδιαχείρισης, της κινηματικής και συλλογικής δράσης. Είναι η εναλλακτική αντίληψη που έχουμε για την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται να εγκαταλειφθεί η μάχη για να μετατραπεί το Ελληνικό σε Μητροπολιτικό Πάρκο, ανοιχτό σε όλους και όλες τους πολίτες του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος. Μία αρμονική, λειτουργική και περιβαλλοντική αξιοποίηση ενός σημαντικού αποθέματος δημόσιου, ελεύθερου χώρου, μέσα στο τραυματισμένο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας, όπως τόνισε.

Ο Αλ. Τσίπρας επισήμανε ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα απίστευτο σκάνδαλο από μόνο του, ένα εκτροφείο σκανδάλων. «Είναι πρωτοφανές και αδιανόητο, μια κλίκα να αποφασίζει για το μέλλον του δημόσιου πλούτου, δίχως διαφάνεια, δίχως κοινοβουλευτική εποπτεία και έλεγχο, λες και πρόκειται για τα αμπελοχώραφα που κληρονόμησαν από τους παππούδες τους», ανέφερε χαρακτηριστικά και ξεκαθάρισε ότι «όλες οι συμβάσεις, όλες οι παραχωρήσεις δημόσιου πλούτου, θα επανελεγχθούν ως προς τη νομιμότητα και ως προς τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, από τη νέα Βουλή που θα προκύψει από τις εκλογές που σύντομα θα δώσουν εντολή σχηματισμού κυβέρνησης κοινωνικής σωτηρίας, στον ΣΥΡΙΖΑ».

Και συνέχισε: «Ας το έχουν όλοι αυτό καλά στο μυαλό τους». Και όπου η νέα Βουλή θα κρίνει, ότι το δημόσιο συμφέρον δεν διασφαλίζεται, δε θα διστάσουμε να ακυρώσουμε ή να αναθεωρήσουμε συμβάσεις και ειλλημένες αποφάσεις. Και κάτι ακόμα: Τίποτα και κανένας δε θα ξεχαστεί. Όσοι με πράξεις ή παραλήψεις έβλαψαν το δημόσιο συμφέρον, θα κριθούν από τη δικαιοσύνη για τις πράξεις και τις παραλήψεις τους».

Παράλληλα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος για την προεδρία της Κομισιόν αναφέρθηκε στους αγώνες που έχουν δώσει τα τελευταία χρόνια οι κάτοικοι του Ελληνικού – και όχι μόνο. «Στο Ελληνικό όλα αυτά τα χρόνια συγκρούονται δύο κόσμοι. Αυτός που υπερασπίζεται με αγώνες το δημόσιο συμφέρον και αυτός που ευνοεί τα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα. Αυτός που υπερασπίζεται την ήπια ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον και αυτός που προωθεί την Fast track εκποίηση. Αυτός που υπερασπίζεται τη βιώσιμη ανάπτυξη, τους ελεύθερους χώρους, τη πρόσβαση των πολιτών στο θαλάσσιο μέτωπο, τη προοπτική του μητροπολιτικού πάρκου και αυτός που στόχο έχει να μετατρέψει την περιοχή σε ένα θύλακα τζόγου, τσιμέντου και πλούτου για τους λίγους».
…………………………………………………………………………………………………
*Αποσπάσματα από δημοσίευμα  ομιλίας του  τότε προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, εν όψει των Περιφερειακών και Δημοτικών εκλογών, στις 27.2 2014 στο θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης”, στην Αργυρούπολη.
Τι πιστεύει σήμερα  από αυτά που είπε τότε για το ΤΑΙΠΕΔ  και τι προτίθεται να κάνει για το Ελληνικό, ο σημερινός  πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας;
  Π.Τ

Ανακοίνωση της συσπείρωσης για το συνεχιζόμενο κοινωνικό και περιβαλλοντικό έγκλημα στις Σκουριές



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΙΣ ΣΚΟΥΡΙΕΣ
Στις 12 Ιουλίου 2015 εξέπνευσε οριστικά η προθεσμία, την οποία η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΠΕΝ χορήγησε με απόφαση της στις 28 Απριλίου 2015, στην εταιρεία Eldorado Gold, προκειμένου να παρουσιάσει επιστημονικά στοιχεία για την υποτιθέμενα «ακίνδυνη» μέθοδο flash smelting, την οποία η εν λόγω εταιρεία εξεδήλωσε την πρόθεση να υιοθετήσει εφεξής.
 Δυνάμει την απόφασης της 28ης Απριλίου 2015 και ελλείψει τεκμηρίωσης υιοθέτησης τεχνικής «ακίνδυνης» εκμετάλλευσης που θα οδηγούσε σε νέα ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) και νέα ΑΕΠΟ (Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων), όσο της Eldorado Gold, η άδεια εκμετάλλευσης έχει πάψει να ισχύει και μάλιστα με ευθύνη της εταιρείας.
Η παραπάνω εξέλιξη είναι όχι μόνο γνωστή στην Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά μάλιστα υλοποιεί το δικό της υποτιθέμενο σχέδιο «νομικής εκδίωξης» της Eldorado Gold, συνέπεια της αδυναμίας της να συνεχίσει τις μεταλλευτικές της δραστηριότητες με διαφορετική τεχνική εκμετάλλευσης.
Εμβρόντητος ο κόσμος του αγώνα της Χαλκιδικής, που τα τελευταία χρόνια ματώνει από τη δολοφονική εξόρυξη και την παρακρατική καταστολή, άκουσε τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να προσπαθεί να δικαιολογήσει την μη εφαρμογή του Νόμου, επικαλούμενος το «μαγικό» νούμερο των 5.000 εργαζομένων.
Η ολοκληρωτικά ψευδής και αποπροσανατολιστική αναφορά στους «χιλιάδες εργαζόμενους» και τα «ποικίλα οικονομικά οφέλη» για την τοπική οικονομία, μετοίκησε από το δημόσιο λόγο του Πάχτα, του Μπόμπολα, του Mega και των μπράβων, στον δημόσιο λόγο του Πρωθυπουργού και της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Χαλκιδικής που επιχειρεί να εξωραΐσει την κυβερνητική μεταστροφή.

Στους θεσμούς το σχέδιο για το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο

Ας ετοιμαστούμε για νέες "δίκαιες" και "αριστερές" περικοπές.

Στους θεσμούς το σχέδιο για το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο 

 Πανέτοιμο είναι το σχέδιο για το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο με την κυβέρνηση να βρίσκεται στο θέμα αυτό ένα βήμα μπροστά από τους θεσμούς. Το υπουργείο Οικονομικών, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχουν ήδη συντάξει το σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στο μισθολόγιο του Δημοσίου, με τις παρεμβάσεις να είναι δημοσιονομικά ουδέτερες και απόλυτα συμβατές με όσα κατά καιρούς είχε ζητήσει η τρόικα. 
Την ελληνική πρόταση για το ενιαίο μισθολόγιο -που αποτελεί μετεξέλιξη του προσχεδίου σχεδίου «Μητσοτάκη – Σταικούρα» το οποίο είχε συνταχθεί το Νοέμβριο 2014- κλήθηκε να παρουσιάσει στους θεσμούς ο Παναγιώτης Παυλόπουλος, σύμβουλος του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για ευρωπαϊκά και οικονομικά θέματα. Σημειώνεται πως η τρόικα ήδη από τον Απρίλιο του 2014 είχε ζητήσει την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου από 1/1/2015. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε πετύχει η εφαρμογή του να έχει ως ορίζοντα τον Ιούλιο του 2015. Πλέον όλα δείχνουν πως το νέο ενιαίο μισθολόγιο θα εφαρμοσθεί από την 1η Ιανουαρίου 2016. 
Σύμφωνα με πληροφορίες το σχέδιο των υπουργείων Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι απολύτως συμβατό με την απαίτηση των θεσμών για μείωση του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο στα 14,8 δισ. ευρώ για την τριετία 2016-2018, κάτι που επιτυγχάνεται χωρίς να υπάρξουν περικοπές στις αποδοχές. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως το νέο μισθολόγιο περιορίζει τις μισθολογικές διαφορές στη δημόσια διοίκηση και τερματίζει «αδικίες» δεκαετιών, επιβάλλοντας στο σύνολο της κεντρικής και της γενικής κυβέρνησης τα προβλεπόμενα επίπεδα αποδοχών Read more: Στους θεσμούς το σχέδιο για το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο Follow us: @dikaiologitika on Twitter

Τετάρτη, 5 Αυγούστου 2015

Η αλήθεια για τις νομισματικές υποτιμήσεις

Σχετικά με τις εκτιμήσεις του υπουργού Μάρδα και του γ.γ. του ΚΚΕ Κουτσούμπα για τις «καταστροφικές» συνέπειες από την επιστροφή στο εθνικό νόμισμα και την υποτίμησή του
Εκ­στρα­τεία για να ενη­με­ρω­θού­με σχε­τι­κά με τις κα­τα­στρο­φι­κές επι­πτώ­σεις που θα είχε στα ει­σο­δή­μα­τα μια υπο­τί­μη­ση του εθνι­κού νο­μί­σμα­τος φαί­νε­ται ότι έχει ξε­κι­νή­σει ο κ. Μάρ­δας, και λέει πά­νω-κά­τω ό,τι και ο κ. Κου­τσού­μπας του ΚΚΕ. Πιο συ­γκε­κρι­μέ­να, ο κ. Μάρ­δας ισχυ­ρί­ζε­ται ότι μια υπο­τί­μη­ση της νέας δραχ­μής θα οδη­γού­σε σε μεί­ω­ση του πραγ­μα­τι­κού ει­σο­δή­μα­τός της χώρας, ενώ σύμ­φω­να με τον κ. Κου­τσού­μπα, που είναι πιο τα­ξι­κός, η υπο­τί­μη­ση θα οδη­γού­σε σε μεί­ω­ση της αγο­ρα­στι­κής δύ­να­μης των ερ­γα­ζό­με­νων τά­ξε­ων ει­δι­κά. Αυ­τούς τους ισχυ­ρι­σμούς τους εμ­φα­νί­ζουν δε ως μια ακόμη πε­ρί­πτω­ση TINA, δεν-υπάρ­χει-εναλ­λα­κτι­κή-λύ­ση: άπαξ και κά­νεις υπο­τί­μη­ση του εθνι­κού σου νο­μί­σμα­τος, οπωσ­δή­πο­τε έχα­σες ει­σό­δη­μα. Μο­νό­δρο­μος.
Ωστό­σο, αυτό που δι­η­γού­νται οι δύο πο­λι­τι­κοί μας (δη­λα­δή η μεί­ω­ση της αγο­ρα­στι­κής δύ­να­μης των ει­σο­δη­μά­των είτε των μι­σθών εξαι­τί­ας μιας νο­μι­σμα­τι­κής υπο­τί­μη­σης) είναι απλώς το πρώτο βήμα σε μια αρ­κε­τά μακρά αλυ­σί­δα οι­κο­νο­μι­κών επι­πτώ­σε­ων, το πρώτο βήμα σε ένα αρ­κε­τά μακρύ μο­νο­πά­τι απο­τε­λε­σμά­των, ανα­δρά­σε­ων, δια­κλα­δώ­σε­ων και ανοι­χτών δυ­να­το­τή­των - διότι η κα­πι­τα­λι­στι­κή οι­κο­νο­μία είναι ένα πο­λύ­πλο­κο σύ­στη­μα, δεν λει­τουρ­γεί υπό το κα­θε­στώς «μια αιτία φέρ­νει ένα απο­τέ­λε­σμα και τε­λειώ­σα­με», είναι ένα σύ­νο­λο με­γε­θών που συν­δέ­ο­νται με­τα­ξύ τους με ένα πυκνό δίχτυ σχέ­σε­ων αι­τιό­τη­τας. Έτσι, όταν αλ­λά­ζει ένα μέ­γε­θος (π.χ. η συ­ναλ­λαγ­μα­τι­κή ισο­τι­μία) η οι­κο­νο­μία υφί­στα­ται μια δια­τα­ρα­χή που γί­νε­ται το ση­μείο εκ­κί­νη­σης σει­ράς επι­πτώ­σε­ων που δια­χέ­ο­νται στο οι­κο­νο­μι­κό κύ­κλω­μα μέσω διά­φο­ρων κα­να­λιών. Αυτή η πο­λυ­πλο­κό­τη­τα του κε­φα­λαιο­κρα­τι­κού οι­κο­νο­μι­κού συ­στή­μα­τος απο­κλεί­ει κάθε εί­δους ΤΙΝΑ, πολύ πε­ρισ­σό­τε­ρο που η λει­τουρ­γία του εν­σω­μα­τώ­νει και μια αρχή ρι­ζι­κής αβε­βαιό­τη­τας που είναι ο βα­σι­κός κοι­νω­νι­κός αντα­γω­νι­σμός κε­φα­λαί­ου - ερ­γα­σί­ας.
Αλλά ας πλη­σιά­σου­με πιο κοντά στο αντι­κεί­με­νό μας.
Όταν έχου­με υπο­τί­μη­ση ενός εθνι­κού νο­μί­σμα­τος, πράγ­μα­τι, ένα δευ­τε­ρό­λε­πτο μετά η αγο­ρα­στι­κή δύ­να­μη του ΑΕΠ να αγο­ρά­σει ξένα προ­ϊ­ό­ντα μειώ­νε­ται ανα­λο­γι­κά, και το ίδιο ισχύ­ει για τους μι­σθούς. Είναι αυτό το πρώτο βήμα στο οποίο ανα­φέ­ρο­νται οι δύο πο­λι­τι­κοί μας, αγνο­ώ­ντας ότι έτσι μπαί­νου­με σε ένα μο­νο­πά­τι που έχει μά­λι­στα και δια­κλα­δώ­σεις:
Υπο­θέ­το­ντας ότι η υπο­τί­μη­ση θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί σε συν­θή­κες βα­θιάς ύφε­σης, σαν τη ση­με­ρι­νή, θα πρέ­πει να πε­ρι­μέ­νου­με, και μά­λι­στα σύ­ντο­μα, μιαν αύ­ξη­ση στη ζή­τη­ση για εγ­χώ­ρια προ­ϊ­ό­ντα και μια μεί­ω­ση στις ει­σα­γω­γές κα­τα­να­λω­τι­κών προ­ϊ­ό­ντων (και όχι αυ­ξή­σεις των εγ­χω­ρί­ων τιμών[1]). Αυτό θα έχει απο­τέ­λε­σμα τη βελ­τί­ω­ση[2] του εμπο­ρι­κού ισο­ζυ­γί­ου αγα­θών και υπη­ρε­σιών της χώρας (που είναι η δια­φο­ρά εξα­γω­γών - ει­σα­γω­γών). Από το ση­μείο αυτό ξε­κι­νούν δύο αλυ­σί­δες επι­πτώ­σε­ων:
Πρώτη αλυ­σί­δα επι­πτώ­σε­ων: πώς και πόσο η υπο­τί­μη­ση θα μειώ­σει την αγο­ρα­στι­κή δύ­να­μη των μι­σθών
Η πρώτη αλυ­σί­δα επι­πτώ­σε­ων αφορά στη συ­ναλ­λαγ­μα­τι­κή ισο­τι­μία:

Κυβέρνηση προς Δήμους: «Θάψτε ραδιενεργά απόβλητα στο έδαφός σας και εμείς σας πληρώνουμε»

Διαβάζουμε στο opengov.gr: «O Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κ. Φωτάκης θέτει από σήμερα 28/07/2015 και ώρα 14:00 σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το Π.Δ. « Περί θεσπίσεως εθνικού νομοθετικού, ρυθμιστικού και οργανωτικού πλαισίου για την υπεύθυνη και ασφαλή διαχείριση αναλωθέντων καυσίμων και ραδιενεργών αποβλήτων«  και καλεί τους κοινωνικούς εταίρους και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει καταθέτοντας προτάσεις, προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του Π.Δ.
Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή 7/8/2015 και ώρα 14:00».
Και στο άρθρο 22 λέει:«Αντισταθμιστικά οφέλη-Αντισταθμιστικά οφέλη παρέχονται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α’ βαθμού της περιοχής στην οποία θα δημιουργηθεί εγκατάσταση διάθεσης ραδιενεργών αποβλήτων. Τα αντισταθμιστικά οφέλη έχουν κοινωνικό, οικονομικό, αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό, πολιτιστικό, ή άλλο χαρακτήρα, ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής. Ο αρμόδιος για την ΕΕΑΕ υπουργός συνεργάζεται με τους αρμόδιους φορείς και παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης  για τη μορφή και το ύψος των αντισταθμιστικών οφελών, τα οποία καθορίζονται με κοινή απόφαση του αρμόδιου για την ΕΕΑΕ υπουργού και των καθ’ ύλην αρμόδιων υπουργών».
ραδιενεργά απόβλητα
Την είδηση «τσιμπήσαμε» από το προφίλ του δημοσιογράφου Στέλιου Νικιτόπουλου

Το «δικαίωμα στη στέγη» είναι «ταξικό δικαίωμα» και σ’ αυτό πρέπει να πάρουμε θέση.

Περιβάλλον: Πολύ μεγάλη συζήτηση γίνεται σήμερα για το «δικαίωμα στη στέγη». Έχουν γραφεί πολλά, πρόσφατα δε έγινε και μια διεθνής  συνάντηση «για το δικαίωμα στη στέγη» στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Μετσόβιου.  
Αρχιτέκτονας: Για το δικαίωμα στη στέγη ποιανού; Δικαίωμα στη στέγη  έχουν όλοι οι άνθρωποι. Το «δικαίωμα στη στέγη» όμως στις καπιταλιστικές κοινωνίες το στερούνται  τα λαϊκά στρώματα, όπως στερούνται το «δικαίωμα στην μόρφωση, την υγεία, την εργασία, τον πολιτισμό….». 
Περιβάλλον: Τι θες να πεις;
Αρχιτέκτονας:  Το θέμα είναι ταξικό και πρέπει να το δούμε μέσα από την πολιτική-κοινωνική-οικονομική του σκοπιά. Στη συζήτηση που κάναμε στις 14/4/2013 με θέμα «Ξανασκέψου- Αυτή τη φορά πρέπει να κερδίσει ο λαός» σου είχα πει πώς η κυρίαρχη τάξη στη χώρα μας ουσιαστικά μετέτρεψε το «δικαίωμα του λαού στη στέγη»  σε « δήθεν φιλανθρωπική παραχώρηση της κυρίαρχης τάξης  στον λαό» η οποία όμως είχε βαρύ για το λαό «ανταποδοτικό τίμημα» οικονομικό –πολιτικό –κοινωνικό. Το «δικαίωμα στη στέγη του λαού» η κυρίαρχη τάξη στη χώρα μας με την οικιστική πολιτική που εφάρμοσε εξασφάλισε τα οικονομικά οφέλη της τάξης της, καλλιέργησε στον λαό πολιτικές πεποιθήσεις που συντηρούσαν την παραμονή της στην εξουσία, πριμοδότησε αντιλαϊκές  κοινωνικές συμπεριφορές εξυπηρετικές στα συμφέροντά της, αποπροσανατολιστικές όμως για τον λαό και τα συμφέροντά του.
 Περιβάλλον: Τώρα όμως με τα «κόκκινα δάνεια», με τις «εξώσεις» και τους «πλειστηριασμούς» απειλείται πάλι το δικαίωμα του λαού στη στέγη.  Με τα θέματα αυτά ασχολήθηκε και η διεθνής συνάντηση που έγινε στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Δεν πρέπει να γίνει κάτι γι αυτό;
Αρχιτέκτονας: Και βέβαια πρέπει να γίνει. Η κυρίαρχη τάξη ξεκίνησε από τις πιο ευάλωτες τάξεις να εφαρμόζει το σχέδιό της που δεν είναι τίποτε άλλο από την «αρπαγή της ιδιοκτησίας του λαού». Αυτός είναι ο στόχος της. Και είναι αυτός ο στόχος της γιατί η οικιστική πολιτική που ακολούθησε τα προηγούμενα χρόνια  δεν εξυπηρετεί  πια τα οικονομικά συμφέροντά της, αφού έχουμε κορεσμό του δομημένου περιβάλλοντος στην χώρα μας. Οι πόλεις δεν μπορούν πια να επεκταθούν. Αυτό λοιπόν που μένει είναι η ανακατάταξη των λαϊκών τάξεων στην πόλη. Η ανακατάταξη των λαϊκών τάξεων στην πόλη είναι αυτή που θα της εξασφαλίσει κέρδη. Είναι αυτό που η κυρίαρχη τάξη ονομάζει «επανάχρηση γης» «αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών», «επανάχρηση ιστορικών κέντρων» κ.α.
 Η μορφή της ιδιοκτησίας όμως που υπάρχει στην χώρα μας, και υπάρχει γιατί αυτή «πριμοδοτήθηκε» τα προηγούμενα χρόνια αφού εξυπηρετούσε καλύτερα τις ντόπιες κυρίαρχες δυνάμεις, είναι η «μικρή ακίνητη περιουσία». Σήμερα η μορφή ιδιοκτησίας αυτή  καθυστερεί την πραγματοποίηση των κερδοσκοπικών σχεδίων που θέλει η κυρίαρχη τάξη να εφαρμόσει στο «δομημένο» και όχι μόνο περιβάλλον της χώρας. Για το λόγο αυτό και σε συνεργασία με τα «αρπαχτικά επενδυτικά ξένα συμφέροντα» τα ντόπια «αρπαχτικά» έχουν εξαπολύσει επίθεση  στη λαϊκή στέγη και όχι μόνο, προκειμένου η ακίνητη περιουσία του λαού να περάσει στην ιδιοκτησία τους. Αυτό θα τους επιτρέψει να έχουν τον πλήρη έλεγχο στη διαχείριση του δομημένου περιβάλλοντος της χώρας, πράγμα που σημαίνει ότι θα ελέγχουν την ποιότητα της στέγης, την ποιότητα της πόλης, την ποιότητα της ζωής των ανθρώπων. Θα τους επιτρέψει δε, και αυτό θα είναι το μεγαλύτερο κέρδος γι αυτούς, να καθορίζουν τα «όρια» των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του λαού, να καθορίζουν δηλαδή το μέγεθος της «σκλαβοποίησης» του λαού. Αυτός είναι ο στόχος των «αρπαχτικών» σήμερα.

Τρίτη, 4 Αυγούστου 2015

ΕΝΦΙΑ: Αντί να καταργηθεί... συνεχίζεται για 2 χρόνια


Πηγή: http://iskra.gr
Ο ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΑ 5,3 ΔΙΣ (2015-2016)

Η υπόσχεση για την κατάργηση του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) και την αντικατάστασή του από έναν νέο Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, που θα επιβάρυνε μόνο τους «έχοντες και κατέχοντες», είναι πλέον προφανές ότι έχει εξαερωθεί!

Η κυβέρνηση, άλλωστε, έχει δεσμευθεί στους δανειστές ότι θα διατηρήσει τον ΕΝΦΙΑ, τουλάχιστον, για ακόμη 2 χρόνια (2015-2016).

Η μονιμοποίηση του «χαρατσιού» του ΕΝΦΙΑ, που πρόκειται για ένα μόνιμο ενοίκιο κατοχής, άσχετα αν έχει φορολογηθεί μάλιστα ο πολίτης για αυτό το ακίνητο κατά την απόκτηση (αγορά) ή την κληρονόμηση/δωρεά από γονείς ή συγγενείς, σε συνδυασμό με το προαπαιτούμενο γιααπελευθέρωση των πλειστηριασμών, συνιστά μέτρο που οδηγεί στη δήμευση της λαϊκής κατοικίαςπολλών χιλιάδων νοικοκυριών. Αν προσθέσει κανείς και τη νέα σειρά μέτρων λιτότητας τα οποία έχουν τεθεί ως προαπαιτούμενα από την «τερατόικα» και πρόκειται να συρρικνώσουν περαιτέρω το εισόδημα της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, συμπληρώνεται το παζλ της οικονομικής - κοινωνικής καταστροφής.

H λαϊκή κατοικία αναμένεται να αποτελέσει για μια ακόμη φορά «βορά» στα «νύχια» τραπεζιτών και"γερακιών" - distressed funds.

Έχουμε ως δεδομένο, μάλιστα, ότι ο εισπρακτικός στόχος δεν αλλάζει και φτάνει στα 5,3 δις για την διετία 2015-2016. Ενώ με βάση και το γεγονός, ότι σίγουρα και φέτος (αν όχι και του χρόνου), ο ΕΝΦΙΑ θα υπολογισθεί με βάση τις ισχύουσες αντικειμενικές αξίες, οι οποίες στις περισσότερες περιοχές της χώρας ξεπερνούν κατά , τουλάχιστον, 50% τις εμπορικές τιμές, είναι δεδομένο ότι οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για την χειμαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία.

Ο ΕΝΦΙΑ, δεν πρέπει να ξεχνάμε, άλλωστε, ότι αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος της τελευταίας σφοδρής αντιλαϊκής επίθεσης της προηγούμενης συγκυβέρνησης ,μετά τις κολοσσιαίες μειώσεις σε μισθούς-συντάξεις και μετά την κατεδάφιση του όποιου «αποθνήσκοντος» κοινωνικού κράτους στη χώρα μας ,με στόχο ένα νέο κύμα βίαιης αναδιανομής πλούτου από τις υποτελείς τάξεις στις ανώτερες κοινωνικές τάξεις .

Ο ΕΝΦΙΑ πρέπει να καταργηθεί με στόχο την ελάφρυνση των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, να αντικατασταθεί από ένα Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, σε συνδυασμό με την αντικατάσταση της φορολογικής κλίμακας με νέα, την επαναφορά του αφορολόγητου στις 12.000 ευρώ, καθώς και τησταδιακή θέσπιση περιουσιολογίου.